خواص دارویی و درمانی گیاه خرفه ‌

خواص دارویی و درمانی گیاه خرفه ‌

حکیمان طب سنتی از برگ و ساقه این گیاه برای درمان کیسه صفرا و تسکین درد معده و کبد استفاده میکنند و همچنین از فواید درمانی خرفه برای پایین آوردن تب و برای کنترل تشنج و ادرار و عطش مورد استفاده قرار می‌گیرد و همینطور کسانی که دیابت دارند و سردرد های شدید میتوانند از این گیاه استفاده کنند، و از دیگر خواص خرفه برای درمان سرفه ،سوزش مجاری ادرار، روده ها و تسکین درد و سوزش رحم مفید است و برای سرفه های خشک و تسکین درد در اطراف شکم بسیار مفید است

خواص خرفه در درمان هپاتیت و درمان ادرار خونی ‌هپاتیت

یکی از خطرناکترین و کشنده ترین نوع بیماری است که میتوان ان را با گیاه خرفه درمان کرد ، و همینطور برای درمان ادرار خونی هم مورد استفاده قرار میگیرد با این روش که :مقداری برگ خرفه را با همراه آب جوشانده و هر روز به شکل سرد مصرف شده تا وقتی که احساس کنید بهتر هستید.

 

گیاه خرفه حاوی اگزالات موجود در ان ، سبب افزایش پیشرفت سنگ کلیه می شود ، و به همین دلیل افرادی که دارای سنگ کلیه هستند باید از مصرف این گیاه خودداری کنند.

بهبود بیماری‌ های گوارشی ‌برای جوشانده ی برگ خرفه برای درمان اسهال و بواسیر و خونریزی در دستگاه گوارش استفاده میکنند که بسیار مفید و موثر است. چون دارای ترکیباتی از قبیل : مالیک اسید ،سیتریک اسید ،الانین ،گلوکز و دوپامین و دیگر مواد می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *