اره زنجیری چیست و چه کارایی دارد؟

اره زنجیری چیست و چه کارایی دارد؟

 

اره زنجیری به اره درخت بر نیز معروف است، کارایی آن برای برش درختان ، شاخه ها و هرس درختان استفاده میشود. البته کارایی این اره به صورتی است که میتوان الوارها را با آن برش زد.

اره زنجیری یک تیغه به شکل ساطور و از جنس فلز که دور آن را زنجیر با دندانه های تیز گرفته شده میباشد.

اره زنجیری با تیغه های تیز روی آن، یکی از پرکاربردترین اره ها شناخته به شمار می رود.

اره موتوری
اره موتوری

 

 

انواع اره زنجیری

اره زنجیری یا اره درخت بر با سه نوع منبع تغذیه ، بنزین ، برق ، شارژ و باطری در بازار وجود دارد.

اره برقی
اره زنجیری

اره زنجیری بنزینی

اره بنزینی که به اره احتراقی نیز معروف است که با سوخت بنزین کار میکند.این نوع اره به صورتی ساخته شده که هم مبتدی و هم حرفه ای بتوانند با آن به راحتی کار کنند .این اره از موتور تک سیلندرو دو زمانه تشکیل شده که بنزین و روغن دو عامل اصلی محرک این دستگاه میباشد .  این اره قدرت بیشتری نسبت به دیگر اره ها دارد به همین دلیل هم از ابزار سنگینی بحساب میاید و همچنین بخاطر قدرت بالای موتور لرزش و صدای بیشتری دارد.

 

اره زنجیری برقی:

این اره  همانگونه که از اسمش مشخص است با برق کار میکند، در نتیجه موتور کوچک و ارزانی دارد و اینکه ابزاری سبک محسوب میشود، این اره بیشتر برای افراد مبتدی طراحی شده و یا کسانی که با آن کارهای کوچک خانگی انجام میدهند، قدرت اره برقی را با توان آن میسنجند و همینطور صدا و لرزش کمی دارد.

 

اره زنجیری شارژی 

این اره نسبت به اره های دیگر از قیمت بالایی برخوردار است و شارژ آن با باتری تامین میشود. این باتری وزن زیادی دارد و بخاطر باتری ان  ابزاری سنگین است از مزایای این دستگاه قابل حمل بودن آن است و در مقایسه با بنزینی وزن کمتری دارد اما استفاده از ان بستگی به شارژ دستگاه دارد.

اره سرشاخه زن

اره سرشاخه زن از اره زنجیری کوچکی تشکیل شده که به دسته ای بلند که گاهی ثابت و گاهی تلسکوپی است متصل میشود .این نوع اره میتواند شارژِی برقی یا بنزینی باشد . دسته بلند این اره کمک میکند تا به شاخه های بلندتر و دورتر دسترسی پیدا کنیم .

اره زنجیری دستی

این اره فاقد موتور برای برش است ،توسط دست و نیروی انسانی کار میکند ، مکانیزم این اره مانند اره زنجیری کار میکند با این تفاوت که برش با این دستگاه توسط دست انجام میشود ، از امروزه این اره در کمتر جایی کاربرد دارد .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *