انواع پوشش بدنه خودرو

‌بخشنامه ها و مصوبات جدید بیمه مرکزی

انواع پوشش بدنه خودرو: ‌

این بیمه نامه شامل دو نوع پوشش اصلی و پوشش اضافی(تبعی) است. ‌

خطرات اصلی: ‌پوشش اصلی بیمه شامل:بیمه بدنه خودرو ،خطرات حادثه اتش سوزی و سرقت کلی اتومبیل را در بر دارد.

حادثه: ‌ ‌ اگر خودرو در اثر حادثه کلی یا جزئی خسارت ببیند ،جبران بخشی از خسارات وارد شده به عهده بیمه گر میباشد،اگر برخورد دو خوردو با یک جسم سنگین یا متحرک ،برخورد اتومبیل به اتومبیل که یا در حال حرکت و یا پارک شده ،برخورد با اشیاء و یا واژگون شدن خودرو و یا سقوط ماشین میباشد ،حادثه است .و همینطور اتش سوزی و صاعقه و انفجار را بیمه بدنه ، خسارت اتومبیل راجبران میکند .

سرقت کلی: ‌در صورتی که اتومبیل سرقت شود بیمه بدنه غرامت خوردو را پرداخت میکند.

‌پوشش سرقت در دو حالت انجام میگیرد ،سرقت کلی و سرقت قطعات خودرو ‌

خطرات فرعی: این خطرات تحت پوشش بیمه بدنه نمی شود ،مگر اینکه با پرداخت هزینه جداگانه و خرید این پوشش های اضافی ،ریسک اینگونه حوادث را کم میکند .

خرید این پوشش بیمه بدنه خودرو میتواند خسارتهای را به عهده بگیرد که شامل؛ ‌قطعات اصلی (فابریک) ‌قطعات اضافی(غیر فابریک) که یک سری قطعات که توسط کارخانه سازنده در هنگام تولید روی اتومبیل نصب میشود مثل موتور……… ‌و قطعاتی که توسط صاحب اتومبیل روی خودرو نصب میشود مثل سیستم صوتی و غیره………..

‌بلایای طبیعی ‌این حوادث شامل :سیل ،زلزله ،و اتش فشان و البته خسارت در اثر صاعقه جزء پوشش خطرات اصلی میباشد و نیازی به پرداخت هزینه اضافی نیست.

پوشش ترانزیت، ‌یک نوع دیگر از بیمه هست به نام پوشش ترانزیت که اگر در خارج از مرزهای کشور به وسیله ی نقلیه خسارتی به وجود بیاید ، را شامل میشود. با خرید این پوشش و دادن حق بیمه بیشتر ،وسیله نقلیه در برابر خسارات ناشی از جاده های مرزی را تحت پوشش قرارمیدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *