پولیشر و انواع آن

دستگاه پولیشر قسمتهای مختلف آن

 

دستگاه پولیشر و یا پولیش یک ابزار برقی و همچون کفساب، اسکرابر از تجهیزات نظافت صنعتی محسوب می شود و بیشتر تفاوت آنها در نوع مکانیزم و سایز و قدرت و جنس برس و دستی یا سرنشین دار بودن آنها است.

از پولیشر معمولا برای جلا دادن سطوح استفاده می کنند. کارایی فوق العاده پولیشر به این گونه است که یک مخزن آب دارد  و کار شستشوی سطوح را به وسیله جلا دهی سطح مورد نظر انجام می دهد، اما استفاده از پولیشر تنها برای برخی مکان ها مورد استفاده قرار می گیرد و می توان گفت که مناسب تمامی سطوح نخواهد بود.

به طور کلی دستگاه پولیش یا پولیشر مخصوص جلادهی و درخشنده کردن سطوح حساس و خشن مانند کفپوش و پارکت، سنگ، سرامیک، بتن های روکش دار و ترمیم سطح بدنه اتاق خودرو می باشد.

دستگاه پولی شر از قسمت های مختلفی همانند: پد یا برس، مخزن آب تمیز و دسته قابل تنظیم و… تشکیل شده است که هر یک از این قسمت ها باعث بهره وری بیشتر این وسیله می شود.

 

انواع پولیشر

پولیشر را بر اساس قدرت و توان به دو دسته طبقه بندی می کنند؛ تک دیسک و برن شیر.

 

پولیشر تک دیسک

ساختار پولیشر تک دیسک بسیار ساده بوده و سرعت چرخش آن حدودا 400 دور در دقیقه است. این دستگاه سرعت متفاوت برای کار برس زنی و جلادهی داشته که از سرعت بالای آن برای صیقل و جلادهی و از سرعت چرخش پایین برای برس زنی سطح با آب و محلول شوینده استفاده می‌شود.

 

پولیشر برن شیر

ساختار این دستگاه در مقایسه با پولیشر تک دیسک پیچیده تر بوده و برس با قطر و ابعاد بزرگتری دارد. سرعت چرخش برن شیر 1500 دور بر دقیقه بوده که برای ترمیم عمقی و ایجاد سطحی درخشنده مناسب است. برن شیر در دو نوع برقی و شارژی موجود است که نوع برقی آن برای فضا با مساحت کم و نوع شارژی آن برای فضا با مساحت زیاد مناسب است.

 

قیمت پولیشر

از عوامل موثر در قیمت، شرکت تولید کننده، توان مصرفی، سرعت چرخش، میزان سرعت و همچنین تنوع و تعداد پد هاست که بر قیمت دستگاه تاثیر می گذارد. هر چقدر تعداد آپشن های دستگاه بیشتر باشد، قیمت آن نیز افزایش میابد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *