مراحل ثبت برند و لوگو و علائم تجاری

مراحل ثبت برند و لوگو و علائم تجاری

 

تعریف برند:

برند همان علامت و نام تجاری معتبری است که هر شخصی در بازار کار برای کالای خود از ان استفاده میکند ،که باید این نشان یا علامت تجاری بر اساس قوانین به ثبت رسمی برسد تا حق انحصار ان فقط مربوط به خود شخص و محصول خود او باشد.

 

بر اساس ماده ۲ قانون اداره ثبت و علائم یک برند یا علامت تجاری تا زمانی که به ثبت نرسد کسی حق انحصار ان را ندارد و به همین خاطر باید برای ثبت یک برند یا علامت تجاری حتما با داشتن مدارک و شرایط کار به درستی انجام شود.

 

حق انحصاری برند

برند ،نماد و یا علامت و نشانه تجاری خدماتی است که معرف کار گروه یک مجموعه است و باید نشان تجاری برگزیده شده برای مالکیت ،بر اساس قوانین مربوطه به صورت رسمی ثبت شود ،و اگر این نشانه تجاری به ثبت نرسیده باشد ،حق انحصاری برند در گرو شخص نخواهد بود. ‌ثبت برند در شرکت ‌ثبت علامت یا نشان تجاری بین ۳۰تا۶۰ روز زمان میبرد. ‌و میتواند به درخواست کننده نام ان را به لاتین یا به فارسی بنویسند .ولی برای نوشتن نام لاتین داشتن کارت بازرگانی الزامی است.

 

برند را در ۴۵ طبقه گوناگون میتوان ثبت کرد ،هر برند شناخته شده معمولا در تمام طبقات، میتواند برند خود را ثبت کند و مدت زمان هر نام تجاری ثبت شده(برند)میتوان به مدت ۱۰ سال اعتبار داشته باشد.

 

علامت تجاری شامل لوگو و نام شرکت می باشد که بعد از ثبت فرد دیگری قادر به ثبت ان به نفع خود نیست.

 

در ضمن اگر برند ثبت شده از نظر اسم و شکل لوگو هم اوایی داشتن شاکی داشته باشد در خواست ثبت علامت تجاری شما باطل و منحل می شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *