معرفی گلهای فضای سبز فصل پاییز و زمستان

افراد زیادی علاقه به پرورش گل در تمام فصل ها رو دارند . تمام گل ها هم به نویی خود زیبای خاص خودشون رو دارند ولی در سرما مقاومتشان را از دست میدهند به همین منظور میخواهیم با گل های مقاوم دربرابر سرما که در فضای بیرون از منزل کاشته می شوند نیز اشنا شویم.

‌‌‌از جمله گل اشرافی یا ستاره ای: ‌گل اشرافی ،گیاهی است بادوام ،با رنگهای زرد ویا نارنجی دارد، رشد سریع،گلهای مروارید مانند تکی یا دوتایی و به پهنای ۵ تا ۲.۵ سانت،ساقه های نازک و برگ های سبز و باریک دارد.رنگهای این گیاه یا تمامی زرد ویا همه نارنجی است و از اواسط تابستان و اخر زمستان گل میدهد.

گل نریین: ‌این گیاه در اخر تابستان گل میدهد و در پاییز و سرمای زمستان شکوفه میدهد و تا زمانی که ساقه و شاخه این گیاه اسیب نبیند تا پاییز و و فصل سرما پابرجا می ماند.

گل استر نبرجیا: ‌استرنبرجیا از جمله گیاهانی است که در فضای باز رشد میکند.این گیاهان پیازی سخت در گروه گیاه باغچه ای هم رشد بسیاری دارد و این گیاه به طور باور نکردنی در موقعیتهای سخت(گرما و سرما)مقاوم است و از خاک زهکشی قوی نیز میتواند استفاده کند و ریشه ان ها در تابستان نیاز به افتاب و گرمای زیادی دارد.

گل سیکلامن: ‌این گیاه زیبا به شدت به ساقه وابسته است و میتواند در مناطق خشک در زیر درختان بزرگ رشد کند ویکی از معمولی ترین گیاهان پاییزی به شمار میرود. ودر رنگهای نقره ای ، با برگ های مرمری و شکوفه های سفید،در زمستان بدون هیچ صدمه ای باقی می ماند و قبل از امدن بهار و تابستان از بین میرود و فقط پیازچه ی ان باقی می ماند.

گل گلایل سفید: ‌در پاییز یکی از زیبا ترین گلهاست.ابن گیاه زیبا در اخر فصل تابستان شروع به رشد میکند و با شکوفه های سفید ولی در قسمت پایین گلبرگ ها لکه های است که نمی شود انها را پنهان کرد،این گیاه زیبا در فصل پاییز پر گل با ساقه و برگهای سبز دیده می شود ولی باید ترجیحا از سرمای شدید زمستان دور بماند.

گل زمستانی تاج الملوک : ‌این گیاه زیبا برای کاشت به کسانی توصیه می شوند که دوست دارند در زمستان باغچه انها فضای بهار را داشته باشد .گل تاج الملوک توسط یک گل سبز رنگ گرد احاطه شده و بسیار شبیه گل آلاله است ،این گیاه عاشق خاک مرطوب و سایه است و مناسب ترین جا برای رشد این گیاه در پای درختان بزرگ است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *