نقش حمل و نقل و لجستیک در تجارت خارجی

نقش حمل و نقل و لجستیک در تجارت خارجی:

‌یکی از ریشه های مهم اقتصادی هر کشور تجارت خارجی است .معمولا انچه از توسعه تجارت خارجی وارد ذهن ما میشود ،افزایش حجم و ارزش صادرات غیر نفتی و کاردانی مدیریت واردات کالا به کشور است. برای نتیجه مطلوب گرفتن از یک مبادله تجاری ،عوامل زیادی باید به درستی وارد عمل شوند و این عوامل و  تشریفات رویه های واردات و صادرات ،خدمات تجاری از قبیل، حمل و نقل ،بانک ،بیمه ،زیر ساخت های فناوری اطلاعات ،زیر ساخت های حمل ونقل و لجستیک ،گورکات و مانند اینها را در بر میگیرد.

حالا برای از میان برداشتن موانع مبادلات تجاری ،مبحثی تحت عنوان اسان کردن حمل تجارت بین المللی توسط سازمان های _بین المللی معرفی می شود.

اگر چه تسهیل حمل و نقل خود جزوی از تجارت محسوب میشود ،ولی به دلیل اهمیت زیاد و ماهیت مستقل ان اغلب هم سطح تجارت را به عهده میگیرد.

وجود زنجیره های کارامد از عملیات و زیر ساخت های لجستیک و حمل و نقل از مبدا تا مقصد است.

حالا این زنجیره ها شامل ترکیب کننده ها هستند که در هماهنگی با یگدیکر ،جریان کالا را از نقطه شروع تا نقطه پایان ممکن می سازد .و این اتصال دهنده ها از قبیل حمل و نقل لجستیک اعم از شبکه های جاده ای ،ریلی ،دریایی ،هوایی ،فراوردی ،انبارداری ،خدمات لجستیک طرف سوم و نظیر ان را شامل میشود.

وضعیت کشور این گواهی را میدهد که در حوزه لجستیک و حمل و نقل برای تجارت خارجی ،این مسئله را روشن میکند که اصولا بعضی از مولفه های مهم و حیاتی درباره این موضوع در کشور تقریبا غایب هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *