انواع لیفتراک

انواع لیفتراک

 

لیفتراک دو گانه سوز

لیفتراک دو گانه سوز (گاز LPGو بنزین) ‌ گاز مایع( LPG)به دلیل قیمت مناسب و رقابتی شدن ان در محیط های بسته و باز بسیار رایج است و موتور این دو( لیفتراک و دوگانه سوز ها)به دلیل که قطعات آنها در خودرو ها هم هستند .در نتیجه به راحتی در دسترس تعمیر کاران هستند ، و از این نظر به مشکل بر نمی خورند ‌لیتفراک(LPG)از انواع دیزلی ها بی صدا تر هستند و موتور آنها نیز نسبت به این موضوع آلایندگی بسیار کمتری دارند ،سرعت و شتاب و جابجای انوع لیفتراک (دوگاز سوز) جای برای رفابت دیگر لیفتراک ها باقی نمی گذارد.

 

‌لیفتراک برقی

لیفتراک برقی(الکتریکی ) یکی از بارزترین تفاوت ‌‌‌ ‌این نوع از لیفتراک (برقی) ‌‌ با سایر لیفتراکها دود نکردن و مضر نبودن و کاملا بی صدا بودن این لیفتراک است . با توجه به وزن کمتر باطری ،(که همان باطری است به عنوان وزنه تعادن عمل میکند)اندازه کوچکتری دارد و بسیار روان است و هزینه شارژ ان کمتر از هزینه گاز سوز و یا دیزل است و نسبت به دیزل و گاز سوز کارایی ساده تری دارد چون یک پدال ترمز و یک پدال گاز دارد در ضمن هزینه نگهداری و هزینه تعمیر ان خیلی کمتر از لیفتراک دوگانه سوز یا دیزلی است.

در تناژهای مختلف در حال انجام کار است که تناژ۲و۳و۵و۱۰و۱۵ تن موجود است.

معایب این لیفتراک دیزلی

بسیار پر سروصدا هستند و گاز های خروجی میتواند برای کسانی که زمینه ی مریضی خاص را دارند مضر باشد . به همین خاطر در محیط های بسته ممکن است  الارم دود را فعال کنند. ‌وقتی لیفتراک بزرگ باشد به فضای بزرگتری هم نیاز دارد و با این مسئله در محیط بسته مشکل آفرین می شود.

 

قیمت  لیفتراک

‌قیمت این لیفتراک( دیزلی )از لیفتراک برقی کمتر است ولی بیشتر از لیفتراک دوگانه سوز است و هزینه های تعمیر و نگهداری آنها از لیفتراک الکتریکی بیشتر است و کمتر از لیفتراک دوگانه سوز می باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *