ایمنی در شغل کار در ارتفاع

ایمنی در شغل کار در ارتفاع

 

شغل کار در ارتفاع

شغل کار در ارتفاع یک فعالیت پر خطر است و به کارهایی گفته میشود که در هر مکانی در ارتفاع انجام می شود و اگر اقدامات احتیاطی در محل کار وجود نداشته باشد ،فرد میتواند از یک فاصله مشخص سقوط کند و در نتیجه منجر به اسیب دیدگی و یا حتی مرگ شود.

بیشتر این کارها که در ارتفاع انجام می شود از سطح زمین به طور کامل تا یک حدی انجام میشود از این طریق می توان  خطرات کار در ارتفاع را کاهش داد و برای جلوگیری از سقوط باید سلسله مراتب ایمنی را رعایت کرد.

 

برخی از این کار ها عبارتند از

تهیه یک سکوی کاری که به خوبی ساخته شده ،همراه با تخته های محافظ ‌تهیه تجهیز ات مورد نیاز برای نجات افراد در سقوط جمعی یا مهار کننده سقوط فردی(تورهای ایمنی) ‌ ‌استفاده از نردبان یا پله.

 

خطر کار در ارتفاع چیست؟ ‌

در یک محل کار مرتفع،که یک فرد میتواند از ان سقوط کند ‌نزدیک یک لبه باز و بدون محافظ که ممکن است یک فرد از روی ان بیفتد. ‌بر روی یک سطح شکننده که از طریق ان شخص میتواند سقوط کند . ‌یا در هر مکان دیگری (چه در بالای زمین و چه در زیر زمین)که ممکن است یک فرد از یک سطحی به سطح دیگری سقوط کند.

 

سقوط به عنوان بیشترین عامل خطر مرگ

در محل کار ‌سقوط همچنان یکی از مهمترین دلایل تلفات در محل کار است که سالانه بیش از یک سوم تلفات کل محل کار را در پی دارد، این مرگ و میرهای ناشی از سقوط در کار بیشتر ناشی از سقوط از ارتفاع و به دنبال ان لغزش ،سکندری خوردن و انواع سانحه های سقوط است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *