سنوات اخر سال

سنوات چیست؟ ‌

سنوات بخشی از تسهیلات وزارت کار که برای شاغلان در نظر گرفته شده است. ‌ و این مبلغ (سنوات)شامل : حق مسکن ،حق اولاد و هزینه های خواربار می شود. و در واقع به خاطر پایین بودن حقوق و درامد کارگر وبه منظور کمک به خانواده ی کارگر پرداخت می‌گردد تا بتواند بخشی از مخارج او را جبران کند.

البته این مبلغ را میتوان به صورت ماهیانه پرداخت کرد . کارگر و کارمند در پایان سال منتظر عیدی و پاداش از طرف کارفرما هستند.

البته برخی از شرکت ها این مبلغ را هنگام بازنشستگی به کارگر و یا کارمندان خود پرداخت میکنند.طبق قوانین وزارت کار هر فرد چه رسمی چه غیر رسمی با هر کار فرما قرارداد ببند . مشمول دریافت سنوات می شود.

تفاوت بین پایه سنوات و حق سنوات چیست؟

پایه سنوات مبلغی است که هر ماه و یا در اخر سال به کارمندان داده می شود . اما حق سنوات کمک هزینه ای هست که در پایان سال به کارگر و کارمند ان رسمی و غیر رسمی به اندازه ی پایه حقوق و دستمزد تعلق میگیرد.

میزان سنوات چقدر است؟

شورای عالی کار این پایه حقوق و سنوات را و میزان ان را باید عدد اعلام می کند و این عدد را در ۳۰ (تعداد روزهای هر ماه) ضرب میکند.

پایه سنوات چگونه محاسبه می شود؟ ‌

باید روزهای کاری ماه را ضرب در پایه حقوق کنید. .تعداد روزهای کاری ماه×72/75۳+حقوق پایه ماهیانه اعلام شده در سال جاری =حقوق پایه ماهیانه در سال دوم

پایه سنوات به چه کسانی تعلق میگیرد؟

هر فردی با هر سابقه ی کاری چه رسمی و جه غیر رسمی مشمول دریافت سنوات می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *