طراحی و اجرا و نگهداری فضای سبز

فضای سبز

فضای سبز و کلان شهر ها

طراحی و اجرای فضای سبز خصوصا در سطح شهر، نقش بسزایی در بهبود شرایط عمومی شهروندان داشته و می تواند با آلودگی هوای کلان شهرهایی مثل تهران مقابله کند. امروزه مفهوم شهر ها بدون وجود فضای سبز موثر در اشکال گوناگون آن قابل مقایسه نیست. فضای سبز با طراحی درست و اصولی علاوه بر آن که بر روی روان شهروندان تاثیر مستقیم دارد، می تواند عاملی کلیدی برای مقابله با آلودگی های شهری باشد. این روزها، مردم و مقامات در بسیاری از شهرهای جهان بر کاشت درختان در گوشه و کنار شهرهای خود متمرکز شده و از این طریق، به بهبود کیفیت محل زندگیشان کمک کرده‌اند. محققان نیز، با جمع‌آوری و تحلیل اطلاعات مکانی در مورد جنگل و پوشش زمین، ذرات معلق در هوا و تراکم جمعیتی در تلاشند محدوده کاشت درختان در خیابان‌ها را مشخص کرده و از این طریق، هوایی سالم‌تر برای شهرنشینان تأمین کنند. بدون شک کاشت امروزی درختان در نقاط مختلف شهری می‌تواند مزایای بسیاری برای شهرنشینان در آینده به ارمغان آورد. بدون شک، کاشت درختان و افزایش پوشش‌های سبز گیاهی، بهترین و آسان‌ترین روش برای دستیابی به شهر پاک دارای کمترین تغییرات اقلیمی است.

طراحی و اجرای فضای سبز، ترکیبی از هنر و تخصص

طراحی فضای سبز ها حاوی اصول تخصصی بسیار است، و علاوه بر آن نیاز به ذوق هنری و آشنایی طراح با اصول دیزاین می باشد. طراحی فضای سبز امری مهم است که باید به شخص کاربلد آن سپرده شود. به بیان دیگر طراحی و اجرای فضای سبز باید ترکیبی از هنر و تخصص باشد تا علاوه بر کارآمدی در حوزه مبارزه با آلودگی هوای کلان شهر، دارای ترکیبی چشم نواز نیز باشد. از این رو شرکت آریو برزن با به کارگیری نیروی ماهر و متخصص در راستای این امر برآمده تا علاوه بر مفید بودن فضای سبز برای محیط زیست، منظره ای چشمگیر و آرامش بخش را به ارمغان می آورد که کمتر کسی نسبت به تماشای آن بی تمایل است. افزون بر این فرد طراح باید در زمینه فضا سازی باید به گیاهان و درختان که و خصو صیات آنها نیز واقف باشد. تا بتواند بهترین گیاه ها را برای ترکیب بندی خود انتخاب کند. اما ترکیب بندی فضای سبز فقط شامل گیاهان و درختان نمی شود. شرکت آریو برزن علاوه عناصر طبیعی از آبنما، حوض، استخر، نور پردازی و آلاچیق نیز در ترکیب فضا ها بهره میبرد. شرکت آریو برزن در سدد آن است، تا با بهره گیری از آخرین متدهای جهانی طراحی و دیزاین فضای سبز و نیز اتکا به تجربه و تخصص خود، بهترین فضا را به نسبت بودجه، مساحت، سلیقه شما شرایط زیست محیطی ایجاد نمایند.

نگهداری از فضای سبز

آبیاری محیط: در اختیار قرار دادن میزان آب کافی به گیاهان و درختان فضا، رشد و پرورش مناسب آن ها را تضمین می کند و سبب می شود که درختان شاداب و سرزنده به نظر بیایند. هدف از ایجاد فضای سبز تداعی طبیعت و احیای حس نشاط و آبادانی است و اگر گیاهان و درخت ها خشک و پژمرده باشند، این هدف به درستی عملی نخواهد شد. بنابراین لازم است به آبیاری درختان جوان رسیدگی فراوان شود تا پرورششان با مشکل روبرو نشود و بتوانند ریشه های محکم و بلند خود را به خوبی در خاک تثبیت کنند. برای دیگر درختان و گیاهان نیز به نسبت ویژگی های هریک از آن ها دوره های مشخص زمانی برای آبیاری تعیین کرده و از خشک شدن آن ها ممانعت کنید. آبیاری و نگهداری از فضای سبز شما نیز توسط شرکت آریو دیزاین انجام می شود.

استفاده از کود برای تقویت و پرورش بهتر گیاهان: برای رشد مناسب گیاهان و بخصوص درخت های فضا، اضافه کردن کود به خاک آن ها پیشنهادی منطقی ای است. بنابراین لازم است به تناسب شرایط و نیاز خاک و گیاهان کودهای مناسبی را برای آن ها در نظر گرفته و در اختیارشان قرار دهیم. این امر برای بهبود کیفیت فضای سبز شما بسیاری مهم است که ما برای این کار از مهندسان کشاورزی بهره گرفتیم تا بر اساس نیاز خاک و گیاه بهترین و مناسب ترین کود ها برای فضای سبز شما انتخاب شوند.

از جمله دیگر خدمات آریو برزن در خصوص نگهداری از فضای سبز های شما آفت کشی، هرس کردن گیاهان و پاکیزگی فضا ی شما می باشد. پس در خصوص نگهداری از فضای سبز خود بدون هیچ نگرانی می توانید کار را به شرکت آریو برزن بسپارید.

اهمیت و مزایای طراحی و اجرای فضای سبز آریو برزن

ایجاد و طراحی فضای سبز چه در سطح شهر و چه در محیط های مسکونی، سرشار از نکات مثبت و ویژگی های مطلوب است. مقابله و تلاش برای کاهش اثرات زیان بار آلودگی هایی که شهروندان و سلامت آن ها را درگیر کرده است، تنها با اهتمامی همه جانبه در جهت ساخت و طراحی محیط های سبز و پوشش های گیاهی میسر خواهد بود. شرکت آریو برزن بعد از شناسایی نیازها ی شما و در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی و ابعاد و وسعت محیط و انطباق ایده هایتان با استانداردها و اصول فنی، بهترین و مدرن ترین طرح ها را برای آراستن فضا را به شما ارائه می دهد. بعد از اجرای المان ها و ایجاد فضای سبز نیز کافی است تا برای حفظ و نگهداری گیاهان کار را به متخصصان ما بسپارید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *