قرارداد تعمیر و نگهداری رایانه و پشتیبانی سخت افزاری و نرم افزاری

قرارداد تعمیر و نگهداری رایانه و پشتیبانی سخت افزاری و نرم افزاری

 

در ادارات خصوصی و دولتی و بسیاری از شرکت ها دارای سیستم های رایانه ای هستند، و بطور مرتب از طریق اپراتور ها ی شرکت خود با سیستم رایانه ای پیش میروند.

و از این رو ایجاد اشکال در سخت افزار یا نرم افزار در این سیستم ها باعث میشود تا حد زیادی امور شرکت معطل یا متوقف شود ،و زیان قابل توجهی به شرکت وارد میکند ،حالا کارفرما ترجیح میدهد  تا یک قرارداد با تعمیر کار و نگهداری از رایانه را که بتواند سیستم را به روز و سالم نگه دارد ،ببندد.

 

قرارداد تعمیر و نگهداری رایانه چه نکاتی دارد؟

‌مشخصات طرفین قرارداد: ‌در این بند در اکثر قرارداد های پیمان کاری ،طرفین اشخاص حقوقی هستند و نام و نشانی و شماره ثبت از اطلاعات شخص حقوقی به حساب میاید.

 

در این بند باید دقیقا ذکر شود که موضوع چه چیزهای هستند. تعمیر و نگهداری منظم و پشتیبانی ،راه اندازی و حتی سایر سیستم ها ی رایانه ای مثل اسکنر و پرینتر و………… طرف قرارداد میتوانند به ان اشاره کند.

مدت قرارداد :قراردادها میتواند به مدت طولانی بین دو طرف(تعمیر کننده،کار فرما)تنظیم شود ،به دلیل اینکه شرکت به طور منظم و دوره ای سیستم ها سرویس شوند.

 

تعهدات  پیمانکار( سرویس کار رایانه) ‌در بندهای قرارداد به صراحت قید شده که پیمانکار تعهد به حضور و سرکشی به سیستم رایانه های شرکت را حداقل هر دو هفته ۱ بار انجام دهد، ‌و اگر کارفرما خرابی در کار سیستم را به ایشان (تعمیر کار )اطلاع داد وی باید خود را در مدت مقرر (۲۴ساعت)به شرکت برساند. ‌

 

در ضمن هزینه حمل و نقل سیستم به دفتر تعمیر پیمانکار به عهده ی خودش بوده و کار فرما نباید هیچ هزینه ای پرداخت کند.

 

همچنین پرداخت کسورات قراردادی مانند مالیات و بیمه به عهده ی پیمانکار است که میتوان ان را از مبلغ کل قرارداد کم کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *