مرخصی استعلاجی،استراحتگاه مادران باردار

مرخصی استعلاجی،استراحتگاه مادران باردار: ‌‌

‌اگر مادر باردار در زمان بارداری مشکلی داشته باشد که نیاز به استراحت داشته باشد و پزشک معالج مادر ان را تایید کند مادر حق استفاده از مرخصی استعلاجی را خواهد داشت.و این مرخصی جزو مرخصی بارداری محسوب نمی‌شود.

و همچنین از مدت ان کم نمیکند وقتی که این مرخصی از ۷ روز یا ۱۵ روز در سال تجاوز نکند و با تایید پزشک معالج به هیچ مشکلی بر نخواهند خورد.

و اگر این مرخصی بیشتر از ۱۵ روز و کمتر از ۶۰ روز باشد نه تنها نیاز به تایید پزشک معتمد سازمان تامین اجتماعی را میخواهد بلکه باید به تایید شورای پزشکی تامین اجتماعی هم برسد.

در ضمن دستمزد روزهای بیماری در شرکت های خصوصی را نیز سازمان تامین اجتماعی پرداخت میکند و جزو سابقه فرد محسوب می شود.

قانون تامین اجتماعی برای مرخصی زایمان:

افزایش مرخصی زایمان از ۶ ماه به ۹ ماه افزایش یافته است که نکاتی را به همراه دارد:

  1. ‌خانمی که میخواهد از مرخصی ۹ ماه زایمان استفاده کند باید مدارک شناسایی خود رابه بیمه تامین اجتماعی برده مثل:عکس، شناسنامه مادر،گواهی ولادت ،گواهی پزشک معالج در سایت بارگذاری کرده تا بتواند از این مرخصی ۹ماه استفاده کند
  2. تمام شعبه های تامین اجتماعی موظف هستند که کمک هزینه بارداری را پرداخت کنند و در کوتاه ترین زمان ممکن ان را به اداره کل امور مالی ارسال کنند.
  3. ‌معاون پشتیبانی‌ و برنامه ریزی وظیفه دارد که هزینه ناشی از اجرای مصوبه جدید دولت را به سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *