معرفی چند نوع گل فصلی

معرفی چند نوع گل فصلی

 

در این مقاله ابتدا گیاهان چهار فصل را معرفی کرده و سپس به بررسی گیاهان گلدار هر فصل به صورت جداگانه خواهیم پرداخت.

معرفی برخی گیاهان چهار فصل که به گیاهان همیشه گلدار معروفند:

۱_ستاره ای یا گل پروانه دوست
نکته جالبی که درباره گل ستاره ای وجود دارد این است که باعث جذب پروانه ها می شود و بدین دلیل به آن گل پروانه دوست هم می گویند . این گل میتواند باغچه شما را به باغچه ای رویایی تبدیل کند.
۲_داوودی
این گل که یکی از مشهور ترین گیاهان گلدار به شمار میرود هزاران گونه مختلف داشته و گل های آن رنگ های متفاوتی دارند.
۳_میخک قرنفلی
از دیگر گیاهان چهار فصل که میشود در منزل نگهداری کرد میتوان به میخک قرنفلی اشاره کرد. این گیاه ساقه های بلندی دارد که باعث بهتر دیده شدن گل های آن میشود. این گل در رنگ های مختلف در بازار موجود است.

 

گیاهان گلدار فصل بهار:

۱_نرگس
با اولین نشانه های گرم شدن هوا ،گل نرگس شکوفا میشود .باید پیاز این گیاه را در اواخر پاییز بکارید تا به رشد مناسب خود برسد .گل نرگس ،گلی بسیار حساس بوده و باید بسیار از آن مراقبت شود.
۲_سنبل
این گل همانند گل نرگس ،باید در اواخر فصل پاییز کاشته شود تا زیبایی خود را در فصل بهار شکوفا کند .این گل شامل رنگ های آبی ،صورتی ،بنفش و سفید است و انتخابی عالی برای علاقمندان به گل و گیاه است.
۳_لاله
لاله گلی اصیل و زیباست و برای حیوانات بسیار جذاب است ؛پس اگر قصد کاشت گل لاله را در باغچه خود دارید سعی کنید آن را کنار گل نرگس بکارید ؛زیرا حیوانات رابطه خوبی با گل نرگس ندارند و این باعث فراری دادن آنها میشود.

 

معرفی گیاهان گلدار فصل تابستان:

بعد فصل بهار نوبت به فصل تابستان میرسد که چند نوع از گل های فصل تابستان را معرفی میکنیم.
۱_گندم
گل گندم از تنوع رنگی بسیاری برخوردار است و قدی بلند و زیبا دارد .این گل میتواند در تمام طول تابستان باغچه شما را زیبا نگه دارد و تا اوایل پاییز شاداب و زنده می ماند.
۲_دلفینیوم
این گل در زنگ های زیبای سفید و صورتی و بنفش میروید و همانند گل گندم قدی بلند دارد.
۳_گلایول
این گل زیبا تقریباً در هر رنگی که فکر کنید وجود دارد و تنوع رنگی آن بسیار زیاد است .گلایول مثل همه گلهای تابستانی به آب زیادی احتیاج دارد و باید در نگهداری به این نکته توجه کنید.

 

معرفی گلهای گلدار فصل پاییز

در فصل پاییز شرایط زندگی برای گیاهان کمی متفاوت میشود .گل های پاییزی میتوانند گرمای فصل تابستان و سرمای فصل پاییز را تحمل کنند.
۱_کوکب
گل کوکب تا زمانی که یخبندان نشود زنده میماند .این گل در آفتاب کامل رشد بهتری دارد .گل کوکب حشرات و حلزون را به خود جذب میکند و اگر این مورد برایتان خوشایند نیست باید آن را در کنار گل های دیگر که حشرات را دفع میکنند بکارید.
۲_شاه اشرفی
این گل با ظاهری زیبا میتواند بین ۱تا ۲متر رشد کند و سالی دوبار گل دهد. شاه اشرفی در آب و هوای مختلف زنده میماند و گلی مقاوم است .این گل تا اولین یخبندان زنده خواهد ماند.
۳_رز
میتوان گفت رز پادشاه تمام کل ها است و میتواند تا وقتی هوا بیش از حد سرد نشده گل بدهد . اگر قصد نگهداری از گل رز را دارید باید در اولین سال حسابی از آن مراقبت کنید .

 

معرفی گیاهان گلدار فصل زمستان

حال نوبت به معرفی گیاهان آخرین فصل یعنی زمستان رسیده است.
۱_گل برف
گل برف، گل های زیبایی دارد که در اواسط دی ماه شکوفا میشوند .گل های آن اکثراً تا اوایل بهار شاداب و زنده میمانند .
۲_خربق سرد زمستانی
این گل نگهداری آسانی دارد و به مراقبت کمی نیاز دارد .گل های این گیاه زرد بوده و در سرمای زمستان گرما را به خانه تان می آورد.
۳_بنت قنسول
این گیاه میتواند در طول زمستان گل دهد و به گل کریسمس و یا سرخ برگ معروف است .بنت قنسول آبیاری زیاد را دوست ندارد ،باید در محیطی خنک نگهداری شود و ترجیح میدهد نور زیادی دریافت نکند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *