معرفی گونه های گیاهی و درختان که در منظر شهری استفاده می شوند

معرفی گونه های گیاهی و درختان که در منظر شهری استفاده می شوند

 

فضای سبز در شهرها 

امروزه در شهرهای مختلف فضای سبز ابعاد و اشکال گوناگونی دارند ،به طور مثال :میدان ها ،پارک ها ،مجموعه های ورزشی، که اولین اولویت باید طراحی فضای سبز که بتواند یک منظره ی زیبا را برای اهالی ان منطقه فراهم کنند.

متاسفانه به دلیل رشد روز افزون شهرها ،خطر از دست دادن فضاهای سبز طبیعی(مزارعه ،باغ ها ،زمین های کشاورزی)به شدت رو به افزایش است.

از این رو هر شخص میتواند نقش بزرگ و پر رنگی در کاهش آلودگی هوا و کاهش آلودگی صوتی و سلامت جسم و روان ایفا کند ، و حتی میتواند با کاشت یک نهال کوچک در داشتن فضای زیبا در محل سکونت خود نقش مهمی در زندگی بشر داشته باشد.

 

 

نقش فضای سبز در ساختمان ها ‌

در سالهای بسیار دور انسان کاملا به طبیعت وابسته بوده و حتی می توان گفت به یکدیگر متصل بودند ،اما با گذشت زمان و با پیشرفت تکنولوژیکی و علم و گسترش زندگی شهر نشینی ،فعالیت بین انسان و طبیعت کم رنگ شد و به نوعی میتوان گفت که از هم دور شدند.

اما در حال حاضر یکی از مهم ترین راه ها برای سالم سازی کیفیت زندگی ،استفاده از فضای سبز در کنار ساختمان ها و یا اطراف محیط اداره ها و در معابر محسوب می شود ،شاید استفاده از فضای سبز نتواند مشکل آلودگی هوای شهرها را حل کند اما میتواند فواید روحی روانی بسیاری را برای ساکنین به همراه داشته باشد از جمله: ‌کاهش گرمای محیط و ساختمان، کاهش استرس و تنش اعضای ساختمان، ‌کاهش آلودگی صوتی در ساختمان، ‌کاهش آلودگی هوا ‌،جذب دی اکسید کربن محیط و تبدیل ان به اکسیژن است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *