بیمه شخص ثالث به چه معناست

بیمه شخص ثالث به چه معناست

 

آنچه باید درمورد بیمه شخص ثالث بدانیم:

در ایران قانون بیمه بک امر اجباری است در سال ۱۳۵۰این بیمه یکی از شاخه های مهم بیمه ی خودرو شناخته شد ‌.

 

چرا اسم این بیمه نامه ثالث است؟

در  حادثه راننده خودرو نفر اول و شرکت بیمه دوم و شخص آسیب دیده  شخص ثالث به حساب می آید که شرکت بیمه موظف به پرداخت خسارت میشود حال چه جانی باشد چه مالی.

 

 

 

مفهوم مسئولیت این بیمه در قبال شخص ثالث چیست؟

این نوع بیمه در جامعه بسیار رایج است و این بیمه نامه اجباری است که مسئولیت زیان دیدگان در حوادث رانندگی که راننده مقصر باشد . که در زمینه هزینه درمان و خسارت یا فوت شامل این بیمه نامه میباشد.

 

 استعلام این نوع از بیمه

گرفتن قیمت و صدور بیمه نامه به سایت bimito. Com مراجعه فرمائید بعد شماره پلاک و کد ملی صاحب خودرو را وارد کنید و گزینه استعلام سابقه ی بیمه را بزنید تا اطلاعات را برای شما نمایش دهد.

 

 

معنای خسارت

هر گونه آسیب به جان و مال اشخاص به معنی خسارت است که معنی متفاوتی دارد که خسارتهای وارده به شخص ثالث را جبران میکند این بیمه به طور کلی به سه دسته تقسیم میشود :جانی ، مالی و حوادت.

 

جریمه ی نداشتن بیمه شخص ثالث ‌

راننده ‌جریمه ی نداشتن بیمه شخص ثالث ‌توقیف خودرو ، جریمه نقدی و پرداخت دیعه توسط خود فرد میباشد.

 

عدم تمدید بیمه شخص ثالث

دیرکرد این بیمه چه عواقبی دارد ؟ عدم تمدید به موقع بیمه شخص ثالث برای بیمه گزار لحاظ میشود اما پرداخت جریمه آن تنها در صورتی است که خسارتی وارد نشده باشد و اگر بیمه شخص ثالث منقضی شده باشد. در این حین اگر حادثه ای رخ دهد که آسیبی چه جانی چه مالی وارد شود پرداخت خسارت به عهدی فرد خواهد بود و اگر موجب فوت بیمه گزار شود  علاوه بر پرداخت جریمه و غرامت با مراحل قانونی همراه خواهد بود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *