شغل آبدارچی و وظایف آن

شغل آبدارچی و وظایف آن

 

شرح وظایف نیروی خدماتی (ابدارچی، نظافتچی، پیشخدمت ‌)

نیروی ‌این گروه از خدمه اکثرا در محیط اداری، سازمانها و شرکت های مختلف مشغول رساندن خدمات هستند، البته باید آموزش های خاص را که مربوط به این نوع از خدمت و کار کردن هست هم دیده باشند و برای هر یک از این نیروها ‌یک تعریف و اموزش خاصی را می طلبد.

مثلا باید بدانید در هر جای چه نوع خدمت را از (ابدارچی یا نظافتچی) انتظار داریم. ‌

 

در اولین ملاقات برای استخدام چه سوالی از نیروی خدماتی می پرسید؟

ایا شما قبلا اموزشی در این زمینه دیده اید ؟اگر جواب بله است ،در چه زمینه ای اموزش دیده و چقدر مهارت دارید ‌؟در چه حوزه ی میخواهید فعالیت کنید؟

 

تعریف وظایف عمومی نیروی خدماتی

تعریف ‌وظایف عمومی نیروهای خدماتی که در همه مکانها یکسان است( ابدارچی و نظافچی )

‌تهیه لیست خرید برای ابدارخانه‌، ‌ ‌نظافت محیط کار از قبیل ،گردگیری ، جارو کردن و کشیدن طی ‌ وتمیز کردن میزها، کمدها، پارتشین،سقف اتاق،تابلو و شیشه ها ی محل کار ‌پذیرایی از مدیران و کار کنان و مهمان ها در ساعت کاری نظافت راهروها و پله ها، ‌جابجای وسایل مورد نیاز پرسنل ‌،شستشو با مواد پاک کننده و ضد عفونی کردن سرویس بهداشتی، انتقال زباله و مواد دور ریختنی با تایید مدیریت و کارهای دیگری که در حیطه ی وظایف (نظافتچی یا ابدار چی)برای انها تعریف شده است .

 

مهارتهای اداب معاشرت و تشریفات ویژه‌ نیروی خدمات ‌

یک ابدارچی باید در سازمانی که مشغول به خدمت است خیلی حرفه ای عمل کند زیرا صحبت کردن و رفتار انها در نگرش مدیران ، پرسنل و ارباب رجوع تاثیری زیادی در روحیه انها خواهد داشت. رفتاری را که آبدارچی یا نظافتچی در محیط کار باید داشته باشد ، مراقب رفتار خود با مدیران، کارمندان و پرسنل ، ‌نحوه ی خوردن و اشامیدن در حضور دیگران ‌شوخی کردن و خندیدن بیش از حد در محل کار ‌،کلمات ممنوعه را که هرگز نباید به کار برد.

 

 

 

1 thought on “شغل آبدارچی و وظایف آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *