معرفی برخی از گواهینامه های ایزو پرکاربرد

معرفی برخی از گواهینامه های ایزو پرکاربرد

 

معرفی گواهینامه ایزو

همانند سایر سازمانهای جهانی وظایف و مسئولیت های خاصی را به عهده دارد. این سازمانها به دنبال یکسان سازی استانداردها در سطح بین المللی میباشد.

انواع گواهی نامه ایزو

گواهینامه ایزو انواع مختلفی دارد که هر کدام برای کاربردی خاص مورد استفاده قرار میگیرد که تعدادی از ان ها کاربرد بیشتری دارد.

 

پرکاربردترین گواهی نامه های ایزو

که به پر کاربرد ترین استاندارد ها اشاره میکنیم:

‌1_گواهینامه ایزو 22000: ‌این ایزو ایمنی مواد غذایی را به عهده دارد ،و به مدیریت ان می‌پردازد. و اکثر سازمانها یا شرکت های که با مواد غذایی و یا حتی بسته بندی ان ها و حمل و نقل مواد غذایی سرو کار دارند باید گواهینامه ایزو 22000را دریافت کنند.

 

 

2-گواهینامه ی lMS ‌:و اینکه حالا باید بدانیم که این گواهینامه از سه ایزو ی9001،ایزوی14001و ایزو45001تشکیل شده است. گواهینامه lMS شکاف و ایراداتی که به وسیله حل ان ها سیستمی یکپارچه بدست خواهد آمد را بررسی میکند.

3_گواهینامه HSE ‌:معنای این گواهینامه برای ایمنی محیط زیست و بهداشت شغلی اخذ می شود به این صورت مکمل در کنار استاندارد هایی نظیر 14001و ایزو18001جهت پیاده سازی کامل آنها میباشد.

4_گواهینامه ایزو 10004: ‌این گواهینامه وظیفه ی بررسی میزان رضایت مشتریان را از محصول به عهده دارد و از مزایای این گواهینامه ایزو 10004میتوان به موارد زیر اشاره کرد؛ ‌ امتیازی مثبت جهت مناقصه با وجود این گواهینامه ایزو. ‌بالا رفتن تعداد مشتری. ‌دانستن نیازهای واقعی مشتریان. ‌ ‌درخواست بیش از حد میزان خرید مشتری از قبل.

5_گواهینامه ایزو 45001: ‌گواهینامه ایزو میتواند به جای ایزو 18001باشد.و این گواهینامه در حیطه شناسایی مخابرات و همچنین بهداشت شغلی فعالیت دارد. این گواهینامه همراه با دو گواهینامه ایزو 9001و ایزو14001 صورت می‌پذیرد که به ان گواهینامه IMSگفته میشود که به خاطر روحیه دادن به کارکنان و پیشگیری از وقوع حادثه و به وجود آمدن خطرات احتمالی به وجود آمده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *