نحوه استفاده و نگهداری گیاه الوئه ورا

نحوه استفاده و نگهداری گیاه الوئه ورا

 

‌الوئه ورا گیاهی است و خواص دراوریی بسیار بالا و خیلی ها خواص این گیاه(الوئه ورا)را فقط در صنایع ارایشی و مفید برای پوست میدانند که باوری اشتباه است و خواص ان بیشتر این چیزها است.

 

 

ما در اینجا به نحوه ی نگهداری و پرورش و خواص گیاهی این دارو می‌پردازیم

خوردن الوئه ورا:

میتوانید از ژل و شیره این گیاه استفاده کنید. باید روی برگ ها یک برش مورب داده تا شیره ان به راحتی خارج شود،ژل برگ  این گیاه را باید به طول ان برش دهید و با برش عرضی ژل میان را بردارید و اینکه این ژل مزه خاصی ندارد اما اگر در دهانتان احساس تلخی کردید احتمال دارد که ژل به خوبی از برگ جدا نشده باشد این ژل را میتوان هم بصورت خوراکی هم موضعی مصرف کرد و البته نمیتوانید در مصرف ان زیاده روی کنید چرا که مصرف بیش از اندازه موجب از بین رفتن تعادل اب و الکترولیت های بدن میشود بنابراین در روز بیشتر از یک قاشق ژل الورا را نمیتوان میل کرد.

 

شرایط نگهداری گیاه الوئه ورا

احتیاج به نگهداری در دمای ‌۲۵_۱۷ درجه سانتیگراد دارد ؛وسرما و گرمای زیاد بیش از اندازه به گیاه اسیب میزند نباید در شبهای سرد زمستان بیرون از خانه یا پشت پنجره نگهداری شود .این گیاه از خانواده کاکتوس است و به اب زیاد احتیاج ندارد و زمانی که خاک گل خشک شد باید ابیاری شود تقربیا میشود گفت هر ۱۲ تا ۱۴ روز یک بار ابیاری و در زمستان ماهی یک بار ابیاری شود (این گیاه عاشق رطوبت است و مناسب برای سرویس بهداشتی یا حمام است).

 

اگر خاک مخلوط یا کود باشد فقط سالی یک بار در فصل بهار مجدد کوددهی شود (در ضمن باید ابیاری این گیاه به گونه ی باشد که به ریشه ان اسیبی نزند)و به نور غیر مسقیم نیاز دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *