اصول و فنون مذاکره

اصول و فنون مذاکره

 

‌مذاکره گفتمان بین دو نفر یا چندنفر درباره تامین نیازها یا رسیدن به یک هدف مشخص با رضایت و منافع طرفین صورت میگیرد.

مذاکره خوب چیست ؟ ‌

باید برای یک مذاکره خوب جلب رضایت هر دو طرف را نظر گرفت ‌برای (مذاکره )این کار باید یک برنامه ریزی و نقشه ی جامع داشته باشیم که در مسیر پیشرفت با اطمینان قدم برداریم ‌‌ ‌،این مذاکره میتواند باعث ایجاد ارتباط بین دو نفر باشد و باید منافع طرف مقابل را هم در نظر داشته باشیم.

 

حالا استفاده از تکنیک های درست برای اثر بخشی کلی یک سازمان داخلی و خارجی ضرورت دارد و برای عملکرد سیستم داخلی (کارمندان،اقدامات و برنامه ریزی ها ) حیاتی است.

 مذاکره خوب و اثر بخش بین مدیران در حوزه ارتباط با کارکنان:

مذاکره خوب و موثر با کارمندان(شرکت ها یا سازمان ها)میتواند به کاهش استخدام مجدد و از سر گیری اموزش به کارمندان جلوگیری کرده و باعث بهبود کیفیت و مزیت رقابتی بین مدیران و بسیاری از شرکت ها شود.

 

 

 اصول مذاکر  بین الملل: ‌

رئیس جمهوری دو یا چند کشور میتوانند درباره ی مسائل هسته ای آن کشور باهم به مذاکره بنشینند و به این نشست از سوی تیم میزبان اداب و رسوم و قواعد قبل و بعد از مذاکره را با اهمیت خاصی اجرا میکند و این از قبیل (اصول و فنون مذاکره،بهره گیری از تکنیک های روانشناسی و شخصیت شناسی )را شامل میشود و از این اداب و رسوم میتوان به این نحوه اسکان تیم مذاکره ‌‌‌کننده ‌‌،نحوه انتقال تیم از فرودگاه به محل اسکان تیم، ‌ ‌نحوه پذیرایی از تیم مذاکره کننده ‌، ‌ ‌نحوه پوشش تیم و وسایل همراه آنها ‌‌، ‌نحوه بدرقه ی تیم مذاکره کننده و…

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *