مراحل جمع آوری سوابق بیمه تامین اجتماعی

مراحل جمع آوری سوابق بیمه تامین اجتماعی

 

روش ها و مراحل جمع آوری سوابق بیمه تامین اجتماعی

اگر شما بیمه تامین اجتماعی ( بیمه اجباری) و یا بیمه خویش فرما هستید و بیمه خود را پرداخت میکنید بهتر است که سوابق بیمه خود را جمع کرده تا در صورت نیاز از ان استفاده کنید.

 

مزایای جمع آوری سوابق بیمه تامین اجتماعی

موارد زیر از مهمترین مزایای جمع آوری سوابق بیمه می باشد ‌. ‌شما در زمان بازنشستگی به همه سوابق بیمه پرداخت شده نیاز دارید. ‌در زمان بیکاری طبق قانون کار میتوانید از بیمه بیکاری استفاده کرده و هر چه سوابق پرداخت بیمه ی بیشتری داشته باشید به همان میزان مبلغ دریافتی شما نیز بیشتر می شود .اگر داری بیماری هستید و میخواهید از کار افتادگی دریافت کنید هر چه سوابق بیمه ی شما بیشتر باشد مبلغ مستمری شما هم افزایش می یابد.

 

مراجعه حضوری به بیمه تامین اجتماعی

مراجعه حضوری به شعب تامین اجتماعی ‌برای جمع آوری سوایق بیمه به شعبه تامین رفته و درخواست جمع آوری سابقه بیمه خود را گرفته و و در صورتی که دیگر پرداختی شما به پایان رسیده به اخرین شعبه ی که بیمه خود را پرداخت کرده اید رفته و درخواست خود را اعلام کنید. نام شعبه ی را که پرداختی و سابقه داشتید را اعلام کنید تا توسط شعبه پیگیری شود.

 

 

مدارک لازم برای جمع آوری سوابق به شعبه

وقتی به شعبه تامین اجتماعی مراجعه میکنید فرم در خواست سابقه را به دقت پر کنید ‌اطلاعات شخصی(هویت)خود را وارد کنید ‌و شماره ۸ رقمی بیمه را وارد کنید ،درحالی که شماره بیمه تبعی ۱۰ شماره است ‌نام کار فرما و کارگاه فعلی خود را وارد کنید ‌، ‌مدارک لازم برای جمع آوری سوابق بیمه تامین اجتماعی ‌کپی کارت ملی و شناسنامه ‌کپی مدارک بیمه ی فرد بیمه شده ‌کپی مدارک و اسناد مرتبط با اشتغال یا کسب کار آزاد ‌،فیش های پرداختی حق بیمه ‌ ‌سوابق و ریز دستمزد بعد از سال۸۶ ‌.

 

سوابق بیمه به دو دسته تقسیم میشود؟

قبل از ۸۶  و بعد از سال ۸۶

‌ ‌قبل از سال ۸۶ سیستم به صورت دستی بوده است و تمامی اطلاعات از طریق پرونده ها خوانده میشود و به همین دلیل شاید پرونده ها کامل نباشند و یا اشتباه ثبت شده باشند ولی اطلاعات بعد از سال ۸۶ مرتبط به راه اندازی سیستم اطلاعات و به ثبت رسیده که در ان خطای کمتری صورت میگیرد و چنانچه اعتراض به ثبت نشدن سوابق بیمه ی خود را دارید با کلیک کردن بر روی( اعتراض سوابق) ناموجود خود را وارد کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *