پسماند زباله و انواع آن

جمع اوری پسماند زباله
خدمات جمع اوری پسماند زباله

بررسی انواع پسماند زباله

در این مقاله از سایت شرکت آریوبرزن سعی می شود به طور خلاصه به بررسی اجمالی بحث پسماند و زباله های شهری و غیرشهری و انواع آن بپردازیم.

لطفا در ادامه مطلب با ما همراه باشید…

پسماند به مجموعه ای از مواد که ناشی از فعالیتهای انسانی یا دامی و کشاورزی غیره است که به صورت خواسته و یا ناخواسته و یا به صورت دورریز ناشی از فعالیتهای صنایع و کارخانجات تولیدی و یا زباله های شهری و خارج شهرها و مناطق مسکونی و خانوارها و زباله های تولیدی خشک و تر آنها و یا خارج شهرها می باشد اطلاق می شود.

به طور کلی پسماند و زباله به سه دسته پسماند و زباله های ناشی از فالیتهای: 1-شهری و  2-صنعتی و 3-خطرناک  تقسیم می شود.

در تعرف کامل تر پسماند به 5دسته به شرح زیر  تقسیم می شود.

1-پسماند و زباله های عادی حاصل از فعالیتهای خانگی و شهری و روستایی و ساختمان سازی و… می باشد.

2-پسماند پزشکی که از خطرناک ترین نوع پسماندها است و حاصل فعالیتهای مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستانها و آزمایشگاه ها و مواد عفونی خطرناک و… می باشد.

3-پسماندهای ویژه حاصل از فعالیتهایی که سبب خطر آفرین بودن زباله های ناشی از آن و دارا بودن خواص شیمیایی یا میکروبی و بیماری زایی یا انفجاری و اشتعالی می باشد.

4-کشاورزی که حاصل از زباله ها و یا ضایعات دور ریز کشاورزی و دام پروری یا فضولات احشام و ضایعات محصولات کشاورزی و باغی از بین رفته و دورریز فاسد و یا غیر قابل مصرف انسانی و دامی می باشد.

5-پسماند صنعتی حاصل از فعالیتهای کارخانجات و صنایع و پتروشیمی ها و معادن و کارخانجات وابسته آن و فاضلابهای ناشی از  فعالیتهای صنعتی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *