حق عائله مندی بازنشستگان (حق اولاد) ‌

حق عائله مندی بازنشستگان (حق اولاد)

 

‌بیمه تکمیلی ‌روایط عمومی و امور بین المللی بازنشستگی کشوری ،دکتر اکبر افتخاری در نشست با اعضای کانون بازنشستگان راه اهن ایران گفت :ما به دنیال بالا بردن سطح کیفیت زندگی بازنشستگان عزیزمان هستیم و مهم ترین قسمت آن افزایش حقوق هاست.

ولی باید در جهت تقویت سایر ابعاد کیفیت زندگی از جمله حوزه های اجتماعی ،فرهنگی و سلامت نیز برنامه ریزی کنند. و با بیان اینکه دادن خدمات اقساط و تخفیف دار شدن کالا و سایر خدمات به معنای هزینه کمتر برای خرید است ،او گفت(دکتر اکبر افتخاری)ما علاوه بر ساماندهی شرکت های تابعه ،محمود مرتضایی فرد ،مدیر کل فرهنگ و اجتماعی صندوق باز نشستگی کشوری با تایید اینکه جلسه های زیادی با کانون های بازنشستگی یا بازنشستگان مراجعه کننده تاکنون برگزار شده و در صندوق به روی همه ی بازنشستگان باز است.

 

پرداخت وام ازدواج فرزندان

او تصریح کرد :پرداخت وام ازدواج فرزندان بر پایه اولویت ها ،افزایش سقف وام ضروری ،تعریف سبد کالای مناسب ،اصلاح و بهبود فرایندهای بیمه تکمیلی ،توجه به بیماریهای خاص و بازنشستگان نیازمند ،راه اندازی تورهای یک روزه برای سلامت و آب درمانی و همچنین کمک به بیماران کرونایی که با مرکز تماس گرفته اعلام کرده‌اند از جمله اقدامات حوزه فرهنگی و اجتماعی صندوق باز نشستگان کشوری را بر شمرد.

 

سازمان‌های کاغذی و زیان آور و افزایش سود آوری شرکتها ،باید خدمات و کالای تولید شرکت های موجود را در سفره های زندگی باز نشستگان بیاوریم که این کار در حال اجرایی شدن است .

 

افزایش 50درصدی حق اولاد و عائله مندی

دکتر اکبر افتخاری درباره افزایش ۵۰ در صدی حق اولاد و عائله مندی باز نشستگان گفت : از انجا که در سال گذشته حق اولاد و حق عائله مندی باز نشستگان افزایش یافت بر اساس ماده ۱۰۹ قانون خدمات کشوری زمانی که برای شاغلان حقوق افزایش یابد به همان مقدار باید برای بازنشستگان نیز افزایش یابد ، وی گفت :کسانی که تحت پوشش هستند و دارای عائله و فرزند هستند ،مبلغ هم برای ان افراد نسبت به تعداد فرزند متفاوت است.

بنابراین این ۵۰ درصد افزایش هم متفاوت است که این مبلغ باید توسط دستگاه مربوطه پرداخت شده و صندوق ان را پرداخت نمیکند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *