خواص درمانی گیاه بابا آدم

خواص درمانی گیاه بابا آدم

 

گیاه بابا آدم دارای خواص درمانی بسیار زیادی است و این گیاه دارویی در برخی از مناطق معتدل به صورت خودرو و وحشی در آسیا و اورپا می‌روید و برای درمان پوست و مو ،برای تصفیه خون ،برای درمان نقرس ،برای درمان لاغری و همینطور از روغن این گیاه برای مو و……استفاده میشود.

 

خواص ساقه و پوست گیاه بابا ادم

از خواص مهم این گیاه میتوان به ساقه آن که به پوست مار شباهت دارد و پوشیده از پرزهای خشن و زبر است اشاره کرد . ریشه این گیاه قهوه ای رنگ و مغز ان سفید رنگ و طعم شیرینی دارد، اما بوی بسیار بدی میدهد و از خواص این گیاه جوشاندن برگ ان برای درمان سرگیجه و روماتیسم استفاده کرد.

 

خواص دمنوش گیاه بابا ادم

از دیگر خواص درمانی گیاه بابا ادم میتوان برای درمان درد سیاتیک ،درمان چاقی و تسریع هضم غذا استفاده کرد . ‌خواص بابا ادم برای پوست ‌گیاه طبع سرد و خشک دارد ‌و برای سلامتی پوست بسیار مفید است . برای درمان جوش و آکنه هر ۶ ساعت یک بار از دمنوش این گیاه بنوشید ،برای لایه بردای هم میتوان از همین دمنوش برای ماساژ صورت به طور منظم استفاده کرد و برای تصفیه خون و پاکسازی کبد هم میتوان از  ریشه  این گیاه استفاده برد

 

خواص عرق گیاه بابا ادم

خواص عرق بابا ادم برای برطرف کردن التهاب مفصل و موجب تسکین درد کمر می شود هچنین از عرق گیاه بابا ادم برای درمان گرفتگی سیستم تنفسی و به دفع (دی اکسید کربن)کمک میکند.

 

عرق گیاه بابا ادم خاصیت ضد پیری داشته و موجب شفافیت پوست می شود .این عرق ادرار اور است و باعث افزایش تعریق در بدن می شود و همینطور کمک میکند که هضم غذا به نحوه احسنت انجام شده و به سم زدایی دستگاه گوارش کمک میکند.

 

خواص روغن گیاه بابا ادم

خواص روغن بابا ادم برای مو، ‌این روغن برای استحکام ریشه مو و دارای کلروژنیک اسید است که میتواند رشد مو را به طور باور نکردنی افزایش داده و موجب درمان شوره سر شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *