شرایط اخذ رتبه انفورماتیک

شرایط اخذ رتبه انفورماتیک

 

‌رتبه بندی شرکت های انفورماتیک در واقع یک تقسیم بندی کمی و کیفی در عرصه ی فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور می باشد.

که در احراز صلاحیت شرکت ها برای تمامی پروژه های کامپیوتری از طریق شورای عالی (انفورماتیک)کشور یا معاونت برنامه ریزی صادر میگردد.

 

گواهی رتبه انفورماتیک

گواهی رتبه بندی انفورماتیک به مدت یک سال اعتبار دارد و پس از ان با دادن اظهارنامه مالیاتی جدید،شرکت ها می توانند امتیاز بیشتری کسب کرده و رتبه بالاتری اخذ نمایند.

 

شرایط گرفتن این رتبه

در صورتی که مدیر مدرک دیپلم با فوق دیپلم داشته باشد با ارائه سابقه کار تخصصی در زمینه انفورماتیک و عضویت در هیئت مدیره یا مدیرعاملی شرکت های دارای گواهینامه رتبه بندی انفورماتیک(دیپلم:۱۰سال،فوق دیپلم کامپیوتر :۴سال ) ‌در رشته های مرتبط(فوق دیپلم)۶سال ،در سایر رشته ها ۸سال میتواند نسبت به اخذ رتبه اقدام نماید.

 

پارامتردر امد

‌در امد در رتبه بندی ،میزان در امد مشمول مالیات کلیه معافیت های مالیاتی مندرج در اظهار نامه مالیاتی و برگ مالیاتی قطعی شرکت ها ملاک اصلی است و میانگین دو سال اخر مالی فعالیت شرکت در نظر گرفته می شود.

ضریب کاهش رضایت مشتری ‌ ‌هر حکمی علیه شرکت که از سوی دادگاه های صالحه در قوه قضائیه و نظام صنفی رایانه صادر شود در اولین سال اقدام در رتبه بندی تاثیر خواهداشت و این حکم به مدت چهار سال باقی خواهد ماند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *