معرفی چند گیاه رطوبت دوست

 

معرفی چند گیاه رطوبت دوست

 

گیاهان رطوبت دوست برای حمام

گیاهان برای فضای حمام و دستشویی میتوانند بسیار محیطی زیبا و فرح بخش را برای شما فراهم کنند ولی در ایران کمتر از این نوع گلها استفاده میشود و یک تصور غلط این است که گل حتما باید در حیاط یا بالکن ها باشند تا زیباییشان به چشم بیاید.

اگر شما گل و گیاه دوست دارید و اگر برای حمام و دستشویی مکان نسب نگهداری از گل و گیاهان را دارید در ایم مطلب چند نوع گیاه زیبا رطوبت دوست به شما معرفی خواهد شد.

 

1- بامبو

گیاه بامبو میتواند بزرگ و بلند شود و به مراقبت کمتری احتیاج دارند و رطوبت حمام برایشان بسیار عالی است .این نوع گیاه به دو شیوه پرورش می یابند هم در خاک هم در آب ،و همچنین به نور غیر مسقیم برای رشد وپرورش نیاز دارند.

بامبو

 

2-کروتون

کروتون با رنگهای زیبایش به حمام شما رنگ تازه ای میبخشد و همیشه شادی اور است این گیاه رشد بسیار ارامی دارد و درنهایت بسیار عریض و بلند میشود این نوع گل به نور زیاد و غیر مستقیم نیاز دارد و مقدار زیادی رطوبت احتیاج دارد ولی زیاد دوست ندارد خاکش خیس بماند.

 

3-بنجامین

اگر برای کاشت ی درخت کوچک در حمام جا دارید بنجامین نمونه بسیار خوبی از گیاه است این نوع گیاه عوض شدن ناگهانی دما را دوست ندارد و براثر باد سرد خیلی زود برگهای ان میریزد ولی بعد از مدتی خود را بازسازی کرده ، بنجامین رطوبت هوا را دوست دارد ولی دوست ندارد زیاد ابیاری شود ،این گیاه به مکانی با نور روشن نیاز دارد.

بنجامین

 

4-گاردنیا

این گل نیز بسیار رطوبت دوست میباشد و مانند تمام گیاهان استوایی که در خانه گل میدهند   پرورش آن خیلی آسان نیست .این گیاه باد سرد و خشک و بادهای ناگهانی هوا را دوست ندارند این گل عاشق رطوبت حمام است و میتوانید با نور روشن و غیر مستقیم به پرورش ان بپردازید.

گیاه کاردانیا

 

5-ارکیده

ارکیده در حمام هایی که هوای سردی ندارد مناسب است .در رطوبت رشد خوبی خواهد داشت ارکیده میتواند برای هفته ها گل بدهد و چون گلی کوچک و کم حجم است میتوان چند عدد از این نوع را در کنار هم قرار داد تا بیشتر به چشم بیاید .نیاز نور در ارکیده متفاوت است.

 

از جمله گیاهان رطوبت دوست دیگر که میتوانید با وجود انها زیبایی خاصی به سرویس های حمام و دستشویی بدهید عبارتنداز:

اسپاتی فیلوم

فیلودندرون

پوتوس

سانسوریا

گندمی

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *