گیاهانی سمی چه خطرات و عوارضی دارد؟

گیاهانی سمی چه خطرات و عوارضی دارد؟

 

آشنایی با گیاهان سمی: ‌

گیاه سمی چیست؟ باید گیاهان سمی را بشناسیم چون نمیتوان بدون فکر کردن و آشنایی با طبیعت گیاه آن را به منزل آورد. و گیاهان سمی را باید از کنار کودکان و حیوانات خانگی دور نگه داریم تا با تماس آنها دچار بیماری نشوند.

 

حالا با چند مورد از این گیاهان سمی آشنا می شویم:

گیاه انگشتانه: ‌با گل های زیبا و رنگی همه را فریب می دهند ،گلهای زنگوله ای شکل و دانه های که برای کودکان جذاب است. و این گیاه فوایدی را هم به همراه دارد که ترکیباتی در این گیاه وجود دارد که برای بیماری ناتوانی قلبی استفاده می شود. ‌

گیاه ریواس: ‌این گیاه دارای ساقه های بسیار خوشمزه است که در باغچه خانه هم کاشته می شود ،اما نکته ی مهم اینجاست که نباید سعی کنید که برگ های این گیاه را بخورید که هم کلیه را دچار مشکل میکند و یا حتی ممکن است منجر به مرگ فرد شود.

 

 

گیاه پیچ گلیسین: ‌این گیاه جزو گیاهان بالا رونده است و به ندرت به افراد اسیب می زند ولی بذر ان برای سگ و گربه و اسب سمی است. و عِلائمی مثل اسهال و استفراغ را به همراه دارد که باید سریعا حیوان را به دام پزشک رسانید.

 

گیاه دیفن باخیا: ‌از نوع پرطرفدارترین گیاه آپارتمانی است که همین گیاه پرطرفدار و زیبا اگر خورده شود ،خطرناک و کشنده خواهد بود و منجر به تورم و بسته شدن راه های تنفسی میشود.

 

گیاه لیلیوم : ‌این گیاه به وفور در رنگهای متنوع در تمامی گل فروشی ها یافت می شود. و باید بدانید که گیاه گلدار زیبا حتی بعد از بهار گرده افشانی پایان یافته ،برای گربه ها بسیار خطرناک است .خوردن حتی مقدار کمی از این گیاه موجب اسیب خوردن شدید به کلیه و چه بسا منجر به مرگ شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *