برند چیست؟
اگر به زبان ساده بگوییم ،برند همانند روح، نامرئی است که با کمک نشان تجاری و خصوصیاتی دیگر در پیکر محصول میدمد و با آن خوی میگیرد .
انجمن مدیریت بازاریابی آمریکا برند را به این صورت تعریف میکند که “ایجاد تمایز با نام، عبارت، نشان، علامت، طرح و…”یا ترکیبی از این گزینه ها، برای شناساندن و فروش یک محصول و خدمت معرفی کرد .
این را می توان تعریفی کامل برای برند دانست که ما پیش تر ،به زبان ساده تر آن را بازگو کردیم.
اکثراً برای شرکت ها و محصولاتی که بین مردم مشهور شده اند و اعتماد مردم را جلب کرده اند نام برند به کار برده می شود.
هویت برند چیست؟
در واقع این هویت برند است که آن را از دیگران و رقبا جدا می کند. اگر هویت برند نباشد، برند هم معنایی ندارد. برند ها هم مانند انسان ها هویت و شخصیت دارند و مجموعه ای از این ویژگی ها کنار هم ،هویت برند را می سازند.
به فعالیت هایی که برای ایجاد یک برند انجام می شود برندیگ گفته می شود.
برندینگ کاری میکند که افراد خدمت یا محصول را ببیند و انتخاب کنند.