طراحی باغچه و فضای سبز ساختمان

طراحی باغچه و فضای سبز ساختمان

 

ایجاد یک فضای دلنشین و سر سبز در محوطه ساختمان می تواند ،روحیه بخش و جذاب برای استفاده کنند گان را به وجود بیاورد و همچنین در ویلا ها و یا ساختمان ها با طرح های مختلف میتوان تاثیر بسیار زیادی در زیبای آن بنا ایجاد کرد ،و از فضای مورد نظر لذت برد.

‌ ‌یکی از این ایده ها ، طراحی گل و گیاه در باغچه است .این محوطه سازی حیاط و درست کردن باغچه از بخش دیگر مهم یک بخش مهم در کار معمار ساختمان یا ویلا ها در آن بنا طراحی باغچه یا یک فضای سبز و آرام بخش است که جلوه ی خاصی به آن محیط (ساختمان ،ویلا ها)می دهد. ‌

 

در ضمن معمار ساختمان یا ویلا باید به بررسی اصول و نکات مهم در طراحی حیاط و باغچه توجه داشته باشد. ‌محوطه سازی و ابزارهای آن ‌ ‌باید در نظر داشت گل و گیاهانی که میخواهیم در محوطه حیاط از آنها استفاده کنیم هم باید از نظر شرایط ژنتیکی و هم شرایط محیط زیست آنها را در نظر داشته باشیم. و همچنین آب و هوا و تغییرات درجه حررات ، و تغییرات میزان رطوبت نسبی هوا ،بارندگی ،تعداد روزهای ابری و آفتابی و ………. توجه داشته باشیم.

 

درست کردن باربیکیو ،الاچیق ،نهر ،استخر ،گل کاری ،آبنما و برکه………..از بخش مهم در محوطه سازی است .که با در نظر گرفتن متراژ بنا و به خواست کارفرما طرح های متفاوتی در محوطه سازی (لند اسکیپ)مورد استفاده قرار میگیرد و یکی از مهم ترین و موثرترین فاکتورها در دکوراسیون در فضای باز ،باغچه ها هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *