طرح طبقه بندی مشاغل

طرح طبقه بندی مشاغل

 

‌در موقع تهیه طرح طبقه بندی کردن مشاغل برای هر یک از کارگاه های مشمول اجرای طرح طبقه بندی بر اساس نظام ارزیابی مشاغل انجام میگیرد.

 

چگونگی اجرای طرح طبقه بندی

چگونگی اجرای این طرح در مورد کارکنان از لحاظ: ظوابط مربوط به تغییرات و جابجای شغلی،اصلاح طرح طبقه بندی،ارتقاء شغلی پس از تطبیق،پرداخت مزایامختلف و نظایر ان مستلزم وجود دستور العملی خواهد بود.

 

با اخد پیشنهادت و نظرات از ادارات کل ستاد اجرایی،دفاتر مشاور فنی، تشکلات کارگری وکارفرمایی و بر اساس تجربیات کارشناسی حاصل از اجرای ان در طول سالهای گذشته نسبت به اصلاح ان اقدام گردید و لازم است در هر یک از مجله های طرح های طبقه بندی مشاغل که از این به  بعد تهیه میگردد یک نسخه از دستور العمل اصلاح شده ضمیمه ان گردد.

 

در صورت بروز هرگونه ابهام در اجرای دستور مذکور اداره کل تنظیم و نظارت بر روابط کار و نظام های جبران خدمت مرجع پاسخگویی و موظف به رفع ابهام خواهد بود.

 

چه کسانی مشمول این طرح میشوند؟

تطبیق وضع با طرح ‌تمامی کارگران مشمول قانون کار اعم از دائم، فصلی ،موقت ،پاره وقت و تمام وقت مشمول اجرای این طرح میباشند و با رعایت شرایط احراز پیش بینی شده در کارنامه شغلی طبق ضوابط این دستور العمل با همکاری کمیته طبقه بندی مشاغل با طرح تطبیق خواهند یافت.

 

شرایط منطبق با این طرح

رعایت شرایط احراز مندرج در شناسنامه های شغلی در مورد متصدیان الزامی است.در صورتی که در این مرحله‌ تمام سابقه تجربی فرد نتواند کمبود تحصیل وی را جبران کند ،این امر مانع از تطبیق وضع او در شغل مربوط نخواهد شد .به این منظور نداشتن تجربه مورد نیاز شغل و یا کمبود ان در تطبیق وضع اولیه با طرح تاثیری نخواهد داشت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *