مدیریت DBA چیست و گرایش آن در چه زمینه ایست ؟

مدیریت DBA چیست و گرایش آن در چه زمینه ایست؟

 

این دوره DBA با مدیریت بیزینس و کسب و کار با کلمه انحصاری doctorate of business administation شناخته میشود و این مدرک برابر با مدرک دکترای تحقیق و پژوهشی میباشد و با تمرکز در این زمینه مهارت کسب و تجارت را از آن خود خواهید کرد.

سطح این دوره 

این دوره بعد از دوره MBA داده میشود یعنی دوره DBA بالاتر از دوره MBA و مدرک آن از سطح کارشناسی آکادمی فراتر و به معنای دیگر نوعی دکترای مدیریت ‌ میتوان خواند این دوره تحصیلی را میتواند به صورت پاره وقت یا تمام ‌ وقت باشد ولی در اکثر مواقع به صورت نیمه وقت است چون مدیران درگیر کار تجارت و کسب و کار هستند و میتوانند  به عنوان مدیران تخصصی تر در زمینه ی مدیریت بازاریابی، مالی ، حسابداری و مدیریت عملیاتی و……….. وارد این حوزه شوند.

دوره های DBA

برای اولین بار در دانشگاه کشور دوره های DBA بصورت نیمه حضوری به مدت یک سال برگزار میشود تا این افراد در کنار اساتید مشهور دانشگاه تهران بتوانند جزء بهترین کار آفرینان و مدیران موفق کشور گواهینامه مهارتی دریافت کنند.

 

تفاوت DBAبا PHD ‌

در ابن دوره (dba) دانش پژوه کار خود را از سنتی به مدرن هدایت میکند ، این دو نوع در هیچ کشوری فرقی در آنها دیده نمیشود ولی phd معمولا دانشگاهی تر است و هدف آن عضو شدن در هیات علمیه و ارائه نظریه در مباحث آکادمیک میباشد .ولی dba ارائه نظریه راجع به کسب و کار است و دانش پژوه اموزش میبیند جهت هدایت کارهای خود.

 

گرایش های مدیریت دانشگاه تهران در dba

‌مدیریت استراتژیک- توسعه رهبری- مالی – فروشگاه داری و صنعت ریتیل – تحول دیجیتال- مدیریت منابع انسانی – ارتباطات – آینده نگاری استراتژیک – مدیریت پروژه ‌ در اخر هدف این دوره توسعه دانش و توانمند سازی مدیران میباشد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *