گیاه بامبو چیست و راز نگهداری از گیاه بامبو

گیاه بامبو چیست و راز نگهداری از گیاه بامبو

 

راز نگهداری بامبو و علت نگهداری این گیاه در منزل

به علت زیبای ظاهری و نگهداری آنان طرفدارهای زیادی دارد .و در هر منزل که باشد اعتقاد به خوش قدم بودن و خوش یمن بودن مشهور بوده و در نام این گیاه دراسینا و نام خانوادگی ان ساندریانا است و در مناطق استوایی غرب افریقا زادگاه اصلی او است.

این گیاه در جای که رشد مناسب داشته باشد ارتفاع ان به ۱متر نیز میرسد .عمر ان طولانی و  به مراقبت خاص و ویژه‌ ای نیز دارد.

 

دانستنی های زمان خرید بامبو

اول :باید در زمان خرید توجه داشته باشید که ساقه ها و برگ های ان شاداب و سالم و دور از پژمردگی داشته باشد. و اگر این گیاه بیمار باشد بوی بسیار بدی میدهد ،و دقت کنید که ساقه ی گیاه قهوه ای نباشد و حتما ریشه داشته باشد ،و بعد از خرید ان را در گلدان گذاشته و ان را با آب بدون کلر پر کنید.

‌ ‌

‌دوم :این گیاه نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرد و حتما آب بالاتر از ریشه قرار بگیرد رعایت کردن این دو مورد مساوی است با عمر طولانی گیاه این گیاه بامبو.

 

بامبو در سطح متوسط و غیر مستقیم نور به نحو احسنت رشد میکند و اگر آب شیر را استفاده میکنید ان را به مدت ۲۴ ساعت در یک ظرف ریخته و بعد از این مدت گیاه را درون ان قرار دهید . گیاه را به هیچ عنوان در آب غوطه ور نکنید .استفاده از آب شور و آبی که کلسیم و منیزیم دارد روند رشد گیاه را کم میکند و باعث می شود که ساقه ی ان قهوه ای و لبه های برگ، رنگ زرد به خود بگیرد. آب باید هر دو هفته یک بار عوض شود که ریشه ی گیاه نپوسد.

روش تکثیر گیاه بامبو

فصل بهار و تابستان بهترین زمان برای تکثیر گیاه بامبو است و از روش قلمه زدن میتوانید استفاده کنید.

 

روش قلمه زنی

طریقه ی قلمه زنی به این صورت انجام میگیرید :با یک شی تیز از زیر بند گیاه (برامدگی روی ساقه)به اندازه ۳ الی۵ سانت ببرید و بعد از ان محل بریدگی را داخل پودر زغال سنگ و یا خاکستر سیکار در ساقه اصلی بپوشانید تا شیره گیاه بیرون نیاید. و ان را در اب خالص قرار دهید تا ریشه بزند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *