اقدامات لازم قبل از برگزاری رویداد : یکی از مهم ترین کارهای موثر در بازار یابی شرکت ها ،به راه انداختن همایشها و سمینارها به حساب می آید .در صورتی که دقیق و حساب شده باشد.
پس نتیجه بهتری هم بدست خواهد آمد .در روز مراسم تا جای ممکن باید از روز قبل از سمینار آماده باشید و باید این را هم در نظر گرفت که شاید در این همایش ها اتفاقات پیش بینی نشده هم رخ دهد و در اینجا بهترین کار ممکن رفتار و مدیریت و طرز برخورد صحیح شما به اوضاع کمک میکند که هر چیزی سر جای خود برگردد.
در طول سال یک یا دو بار این رویدادها با مدیران سازمانها و شرکت های کوچک و بزرگ و صاحبان کسب و کار های بزرگ برگزار می شود ،یک نکته ی کلیدی در سمینارها که اهمیت زیادی هم دارد تهیه لیست و چک کردن ان قبل از همایش یا کنفرانس است.
رعایت نکات لازم قبل از برگزاری رویداد و سمینار : شما در چهار مرحله و در فاصله ی زمانی مشخص برای اینکه رویداد خوبی را بتوانید مدیریت کنید باید انجام دهید
در قدم اول نیاز است ۴الی ۶ ماه قبل از برگزاری رویداد باید این نکات را در نظر بگیرید:
- شناسایی مخاطبین
- شناسایی حامیان مالی و پارتنرهای تجاری
- بررسی راه ها و شیوه های بازار یابی
- اطلاع رسانی تامین سرمایه تعیین کمیته اجرایی برآورد هزینه ها
- رزرو کردن یالن همایش
- ایجاد ساید رویداد یا ایجاد صفحه
یک هفته قبل از برگزاری رویداد باید این کارها را انجام دهیم:
- نهایی کردن متن و محتوای سمینار با سخنرانان
- هماهنگی با حامیان مالی
- تهیه یک کپی از برنامه های رویداد
در حین برگزاری رویداد
- عکاسی و فیلم برداری از رویداد
- هماهنگی با اعضای تیم
- هماهنگی نهایی با دبیر همایش برای برگزاری مناسب رویداد
نحوه پذیرایی
در قدم آخر زمانیکه رویداد برگزار میشود لازم به اجراست. _انتشار خبر از رویداد روی وب سایت و دیگر سایت های خبر گزاری، ارسال فرم نظر سنجی برای مخاطبین.