خواص درمانی گیاه الوئه ورا ‌‌‌

‌خواص درمانی گیاه الوئه ورا ‌‌‌

 

خواص درمانی گیاه الوئه ورا و مزیت های شگفت انگیز ان بر روی پوست ‌این گیاه به سبب داشتن ترکبیات ژل مانند خود ، برای درمان انواع اسیب های پوستی مناسب است ‌علی رقم قدرت درمانی این گیاه برروی پوست انواع اسیب های پوستی را درمان میکند ‌عصاره و ژل الوئه ورا ‌ در حقیقت یک ترکیب ژلاتینی است که از گیاه الوئه ورا گرفته شده و در علم گیاه شناسی بیش از ۴۲۹ نوع الوئه ورا وجود دارد.

 

صبر زرد چیست

مرسومترین نوع ان که برای پوست مصرف می شود (صبر زرد) نام دارد .در مصرف دارویی الوئه ورا نوعی ژل موضعی است که ان را از مواد ژلاتینی موجود در برگ گیاه الوئه ورا می‌گیرند . البته میتوان با شکستن و فشار دادن برک الوئه ورا،ژل ان به طور مستقیم استفاده کرد به هر حال محصولات حاوی الوئه ورا برای مصارف اورژانسی (سوختگی یا زخم)نیز کاربرد زیادی دارد.

 

مزایای الوئه ورا

درمان سوختگی، زخم پوستی ‌،درمان کبد،تقویت سیستم ایمنی بدن ‌،موثر در مراقبت و درمان ناراحتی های پوستی، ‌درمان استرس ‌،موثر در درمان بیماری روده ‌‌، ‌جلوگیری از سکته قلبی، ‌موثر در درمان پوکی استخوان.

 

درمان سوختگی

‌اگر پوستی سالم و یکدست میخواهید بهتر است قبل از مصرف الوئه ورا درباره مزیت های ان با متخصص پوست مشورت کنید. درمان سوختگی ‌یکی از فواید الوئه ورا برای پوست کمک به درمان سوختگی است . برای درمان سوختگی های کوچک باید روزی سه مرتبه ژل الوئه ورا را به قسمت اسیب دیده مالیده و با گاز استریل روی ان را بپوشانید.

 

درمان زخم های کوچک

درمان بریدگی و ترمیم خراشهای کوچک ‌اگر به پمادهای انتی بیوتیک برای بریدگی های کوچک حساسیت ندارید و از انها استفاده میکنید بهتر است که الوئه ورا را جایگزین انها کنید.زیرا ساختار مولکولی الوئه ورا به ترمیم سریع زخم کمک میکند.

 

درمان خشکی پوست

محققان ثابت کردند که ژل آلوئه ورا یک ماده موثر برای بهبود هیدراتاسیون پوست است و به عنوان یک عنصر مفید در فرمو لاسیون لوازم ارایشی و درمان پوستهای خشک مورد استفاده قرار می گیرد.

 

چکونگی استخراج و به دست امدن ژل آلوئه ورا ‌

ابتدا یک یا چند برگ را انتخاب کرده ،حالا با یک چاقوی تیز ان را نصف میکنیم. بعد لبه های دندانه دار را برش بزنید. ‌لایه بالایی برگ را از درازا شکاف دهید تا ژل آلوئه ورا را در داخل ان ببینید و سپس با دقت پوست ژل آلوئه ورا را از برگ جدا کنید و بدین گونه از ان استفاده کنید باقیمانده ژل را در جای خنک نگهداری کنید تا سالم بماند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *