درختکاری و تاثیر آن در محیط زیست ‌

تاثیر درختکاری بر محیط زیست

 

ما باید با همکاری هم برای حفظ محیط زیست و برای نسل اینده ی خود در زمینه حفظ محیط زیست و همینطور در راستای داشتن زمینی سرسبز که داشتن ان امریست حیاتی بکوشیم.

 

سیاره زمین هدیه ای است از طرف خداوند به ما انسانهاکه باعث ایجاد یک زندگی پایدار برای میلیونها سال شده است.

 

برای بهبود شرایط اقلیمی مانند گرما ،سرما و باد و ایجاد یک محیطی که انسانها ،حشرات،پستاندارن، پرندگان و غیره…….. بتوانند یک زندگی راحت داشته باشند بهترین گزینه درختان هستند که اکسیژن و دی اکسید کربن را منتشر میکنند.

 

فتوسنتز چیست؟

گیاهان از این دی اکسید کربن در فرایند رشد خود استفاده می‌کنند،کربن را در بافت های چوبی خود ذخیره کرده و سپس اکسیژن را به عنوان یک محصول اضافی به جو باز میگردانند به این فرایند فتوسنتز میگویند.

 

 

در اصل درختان به عنوان عوامل تهویه کننده ی هوا در شهرها عمل می کنند و از این رو شهرها باید بر اساس قوانین طبیعت ساخته شوند.

 

درختان در اطراف ما سریع تر از انچه که ما تصور میکنیم در حال از بین رفتن هستند و برخی از مواقع حتی اگر درختان دیگری جایگزین درختان از بین رفته باشد نمیتواند جای انها را بگیرد چون اکثرا از گونه های هستند (درختها) که رشد چندانی ندارند اکثر ما امروزه به دنبال داشتن خانه و ماشین و وسایل لوکس هستیم و اصلا اهمیتی به محیط زیست اطراف خود نمی دهیم و به همین دلیل مسئول عدم تعادل طبیعت می‌باشیم.

 

دلایل قطع درختان

قطع درختان به سه دلیل انجام میشود ‌: ‌افزایش جنگل های بتونی به عنوان مثال افزایش قابل توجه ساختمان ها ، پیادرو ها ، تفریگاه ها وجاده ها و غیره……… ‌نگرانی هایی درباره ی خطرات ناشی از درختان خطرناک وجود دارد.

پروژهای تراز کردن مجدد جاده ها که به نظر میرسد به منظور ایجاد خطوط دید کامل در مسیر وسایل نقلیه مورد نیاز میباشد ،راه حل :همه ی ما باید با کمک های مالی خود در کاشت درختان در مناطق خیابانی سهم داشته باشیم. ‌کاشت درختان میتواند بزرگراه ها را زیبا تر سازد و باید درختان موجود را حفظ کرد.

 

باید تلاش هایی را برای حفظ درختان انجام دهیم

راه های برای کاهش قطع درختان که برای نگهداری انها باید کوشا باشیم .قطع درختان باعث بروز خطراتی برای سلامت و رفاه ما انسان ها می گردد . مزایای درختان در مناطق شهری به خوبی شناخته شده است و همچنین اسیب رساندن به درختان که به ضرر ما تمام میشود درختان در تمامی قسمت های مختلف مناطق شهری الودگی های َشیمیایی و صوتی را کاهش داده و موجب نشاط و سلامتی ما میباشند.

 

تولید اکسیژن و کاهش آلاینده ها یکی از موثرترین ارزش جنگل ها در زندگی انسان است. که در مجموع ۶۰ در صد از اکسیژن مصرفی جهان توسط پوشش گیاهی تولید می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *