ماشین لجن کش

ماشین لجن کش

 

 

یک کامیون مخزن‌دار که دارای پمپ وکیوم، مخزن و چند متعلقات می‌باشد. پمپ وکیوم این ماشین به گونه‌ای طراحی شده است که مایعات، لجن‌ها، دوغاب یا مواد مشابه دیگر را از یک مکان (معمولاً در زیرزمین قرار دارند) به درون مخزن کامیون بکشد.

از ماشین لجن کش برای انتقال مواد مایع از طریق جاده به مکان های دیگر استفاده می کنند. این ماشین ها مواد جمع آوری شده را به محل دفع و یا تصفیه خانه فاضلاب انتقال می دهند..

ماشین لجن کش
ماشین لجن کش
پمپ وکیوم

در ساخت ماشین‌های لجن کش، از پمپ‌های رینگ مایع، تیغه‌ای و بلوور استفاده می‌شود. انواع دیگری از پمپ‌های وکیوم نظیر پمپ‌های دیافراگمی وجود دارد که متداول نیستند..

سیستم انتقال قدرت

با توجه به نوع پمپ انتخابی می‌توان از روش‌های مختلفی برای تامین نیروی مورد نیاز پمپ استفاده کرد. متداول‌ترین روش، (بغل گیربکس) و استفاده از دیزل مجزا می‌باشد PTO.

شیلنگ های مکش

جهت مکش مواد مختلف از شیلنگ‌هایی به قطر 2 تا 6 اینچ استفاده می‌شود. طول مکش به عوامل مختلفی بستگی دارد که عمدتا با توجه به نوع مواد، عمق یا ارتفاع مواد، سایز قطر شیلنگ، نوع پمپ و … مربوط می‌شود.

خودرو مکانیزه لجن کش
خودرو مکانیزه لجن کش
تخلیه مخزن

به طور معمول یک تانکر توسط نیروی جاذبه خالی می‌شود. به این منظور، مخزن دستگاه را با یک شیب مناسب روی شاسی نصب می‌کنند تا بکمک این شیب عمل تخلیه انجام شود.

جهت افزایش سرعت تخلیه می توان از مکانیزم های دیگری نیز استفاده نمود. یکی از این مکانیزم‌ها استفاده از جک‌های هیدرولیک (یا پنوماتیک) است. روش دیگر استفاده از فشار هوای مثبت است. زمان تخلیه بستگی به چگالی لجن، اندازه شیر دریچه خروجی و شیلنگ و میزان حجم لجن دارد..

 

ماشین‌های لجن کش کاربردهای متنوعی دارند. عمده استفاده این مکنده‌ها، شهرداری‌ها و کارخانجات صنعتی هستند

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *