نحوه رد کردن لیست بیمه تامین اجتماعی چگونه است؟

سازمان تامین اجتماعی در واقع سازمانی است که بعد پرداخت مبلغ بیمه میتوان از مزایای ان بهرمند شد.

افراد حقوق بگیر از سوی کارفرما باید به طور اجباری تحت پوشش بیمه قرار بگیرند و کارفرما موظف به پرداخت ان است.

و همچنین افرادی که شغل ازاد دارند میتوانند به صورت اختیاری حق بیمه ی خود را پرداخت کنند و طبق قانون و مقررات تامین اجتماعی هر کار فرما باید طی ۱۵ روز بعد از به راه انداختن کارگاه یا شرکت خود لیست کارمندان خود را رد کنند.

رد کردن لیست از طرف کار فرما صورت میگیرد و باید اقدامات لازم در چند قسمت صورت گیرد :

  • دریافت کد رهگیری: ‌

در اقدام اول باید کار فرما به یکی از شعب بیمه تامین اجتماعی مراجعه و با ارائه مدارک لازم در خواست صدور کد گارکاه کند.بسیار مهم است که کارفرما اولین لیست بیمه را طوری تنظیم کند که با لیست بازرس مطابقت داشته باشد.

  • مراجعه کارکنان به تامین اجتماعی:

‌افرادی که لیست اسامی انها توسط بازرس بیمه تامین اجتماعی به ثبت رسیده باشد باید یک بار با در دست داشتن مدارک شخصی خود برای ثبت و تایید هویت خود به انجا(تامین اجتماعی) مراجعه کنند.

  • مراجعه به سایت تامین اجتماعی:

‌بعد از طی این مراحل می توان لیست بیمه را با استفاده از نام کاربری و رمز عبور که کارفرما دریافت کرده و ان را ارسال میکند. و کارفرما میتواند با استفاده از کد کاربری و رمز عبور دریافتی به سامانه وارد شود. ‌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شما میتوانید از برچسب ها و ویژگی های HTML هم استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

بالا