اخذ مجوز های لازم برای رستوران

اخذ مجوز های لازم برای رستوران:

اولین و مهم ترین قسمت گرفتن مجوز برای راه اندازی رستوران یا آشپزخانه گرفتن مجوز از صنایع غذایی و مجوزهای بهداشتی است .پروانه بهداشت به واحد های غذایی خاص اعطا می شود که از شرایط بهداشتی خوب برخوردار باشند

همچنین دریافت مجوز از نیروی انتظامی در رابطه با امنیت ملک آشپزخانه یا رستوران در استفاده از قفل کرکره و وجود دوربین های مدار بسته الزامی است.

برای اخذ مجوز ها و پروانه های کسب از اتحادیه صنف رستوران دار ها در شهر مورد نظر در حوزه مواد غذایی صادر می شود. و متقاضی برای اخذ جواز کسب  باید ،اجاره نامه ملک یا سند ملک و پایان کار از شهر داری ،پرداخت عوارض ،مدارک شناسایی موسسات و شرکاء، گواهی عدم سوء پیشینه برای تایید صلاحیت ،گواهی پرداخت مالیات ،تاییدیه آدرس و کد پستی ….. را به اتحادیه صنفی تحویل دهند.

استخدام نیروی انسانی برای رستوران

برای راه اندازی هر آشپزخانه یا رستوران  مهم ترین مسئله استخدام نیروی انسانی است. (استخدام سر آشپز ،صندوق دار ،سفارش گیرنده ،کارگران ور دست ،کباب زن ،نانوا ،نظافت چی ،دستیار آشپز و غیره )

از این افراد باید بوسیله تنظیم قرارداد و با راهنمایی گرفتن از حقوقدانان و متخصصان این امور استفاده کرد.

همچنین باید نیروی انسانی به خوبی با وظایف شغلی ،حرفه ای و بهداشتی خود آگاهی لازم را داشته باشند.

نکته مهم درباره بکارگیری نیروی انسانی لباس های یک دست و مناسب با محیط کار و دست مزد و حقوق آنها به عهده کار فرما می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *