برگشت خوردن مرسولات پستی

برگشت خوردن مرسوله های پستی

 

مرسولات پستی وارد شده از کشور دیگر یا ارسال آن ها به مقصد جدید در کشوری دیگر ‌در این بخش طبق ماده ۱۵۸ در رابطه با مرسوله های پستی برگشت خورده یا برای ارسال مجدد ۴ اظهار نامه صادر شده است و پس از پلمپ مرسوله برگشتی توسط مامور به دفتر مبادله پستی تحویل داده میشود.

طبق ماده ۱۵۹، مامور گمرک پس از درج اطلاعات بسته پستی خبر مرجوع شدن مرسوله را همراه با عودت اظهار نامه به اطلاع گمرک مبدا برساند.

 

بسته های مشکوک پستی:

ارائه این خدمات تنها به واحد خدمات پستی با در نظر گرفتن چهار چوب قوانین امکان پذیر است و این واحد خصوصی یا دولتی برای انجام این کار از دولت مجوز میگیرد ‌مرسوله های وارد شده از کشورهای دیگر ‌هر وقت گمرک تشخیص دهد که بسته مشکوک است میتواند مامور پست آن را باز کند و در این صورت به بسته پستی باز شده فرم الصاق داده میشود.

 

عبور داخلی مرسوله های وارد شده از کشورهای دیگر

ماده ۱۵۶ به صراحت به اظهارات مرسولات پستی وارد شده درچهار نسخه صادر میکند و نسخه چهارم توسط گمرک مبدا اخذ شده و نگه داری می شود و طبق ماده ۱۶۰ گمرکی در صورتی که نتوانند مرسولات را طبق مقررات توزیع کنند و بخواهند مرسوله برگشت خورده را به مقصد جدید در داخل کشور بفرستند به گمرک با مشخصات کامل مرجوع داده می شود.

 

بعضی از کیسه های حاوی مرسولات وارد شده طبق ضوابط و قوانین پست بین المللی باز شده و با حضور مامورین گمرکی و داشتن فرم ها توسط خود گمرک مهر می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *