بیمه موتور سیکلت بدون گواهینامه

موتور سواری اکثرا با حوادث خطرناک همراه است .مثل معلق زدن در هوا ……… و بیشتر موتور سوارانی را که در سطح شهر و معابر وخیابان ها میبینم فاقد گواهینامه هستند.و در این صورت بیمه نامه هم ندارند و این مساله را مشکل تر میکند. اما با نداشتن بیمه موتور سیکلت و نداشتن گواهینامه عاملی نیست که در هزینه بیمه سهم بسزایی داشته باشد فقط نداشتن ان توقیف توسط پلیس و بردن موتور سیکلت به پارکینگ را به همراه دارد.

انواع بیمه موتور :

برای ‌بیمه موتور مثل هر وسیله ی نقلیه دیگری دو بیمه نامه را در نظر گرفته اند . ‌بیمه بدنه موتور سیکلت ‌،بیمه نامه شخص ثالث موتور سیکلت ‌ ‌

1-بیمه بدنه مثل بیمه خودرو است و شامل پرداخت ، ‌هزینه اتش سوزی ‌، ‌سرقت موتور سیکلت، ‌تصادف و برخورد خسارت هر جسمی متحرک یا ثابت با موتور سیکلت ‌انفجار و اتش گرفتن موتور سیکلت را پرداخت میکند.

2-بیمه شخص ثالث موتور ‌،شخص ثالث هر شخص سومی (ترک نشین،عابر پیاده و …..)باشدکه در حادثه تصادف موتور سیکلت اسیب می بیند . اگر طرف مقابل حادثه مقصر شناخته شود.ترک نشین در حمایت بیمه شخص ثالث قرار میگیرد.و باید خسارت خود را از شرکت بیمه طلب نماید.بیمه سر نشین موتور سیکلت ‌بیمه شخص ثالث خسارت های وارد شده را موتور سوار به عهده میگیرد.

این خسارت ها شامل: فوت ،از کار افتادگی ،نقص عضو و پرداخت هزینه های درمان میشود.

تصادف موتور سیکلت بدون گواهینامه ‌اگر در حین موتور سواری و ویراژ دادن و یا تک چرخ زدن با یک اتومبیل گران قیمت خسارات به بار بیابد کار بسیار مشکل خواهد شد و بیمه ان زمان خسارت را پرداخت میکند که شما گواهینامه و بیمه نامه را به همراه داشته باشید.

ایا شرکت بیمه خسارت های راننده فاقد بیمه موتور را پرداخت میکند؟

در تصادف موتور سیکلت در صورتی که راننده موتور بیمه شخص ثالث را نداشته باشد طبق قانون ،شرکت بیمه هیچ گونه هزینه و یا دیه پرداخت نمیکند. و در قانون برای اینگونه بی نظمی (نداشتن گواهینامه )حبس تعزیری هم برای موتور سوار در نظر گرفته شده است. ‌

برای اولین بار حبس تا ۲ماه و جزای نقدی تا یک میلیون ریال و یا هر دو ، برای بار دوم حبس تا ۶ماه را نظر گرفته اند . ‌

نوع موتور سیکلت:

سه چرخه ‌، ‌دوچرخه ، ‌برقی ‌، ‌

نرخ بیمه موتور سیکلت سه چرخه بیشتر از موتور سیکلت دوچرخه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *