صندوق های سهامی مناسب چه افرادی هستند؟

 

صندوق سهام چیست؟ ‌

صندوق سهام :صندوق سرمایه گذاری است که قسمت بیشتر ان از دارایی های سهام شرکت های بورس تشکیل میشود . بعضی از این صندوق های سهامی سودشان را دوره ای تقسیم میکنند ُمانند صندوق زمرد اگاه

همان طور که گفته شد بخش بزرگی از داریی های این صندوق ها را سهام شرکت های مورد پذیرش بورس تشکیل میدهند و به خاطر همین نوساناتی بوجود می اید در بازار بورس باعث زیاد شدن ریسک سرمایه گذاری در این صندوقها می شود.

مزایای صندوق سهامی چیست؟

مزایای صندوق سهام و سرمایه گذاری در این حیطه میتوان به این نکته ها اشاره کرد: ‌

  • ریسک سرمایه گذاری در صندوق سهام کمتر از سرمایه گذاری مستقیم است. ‌
  • ‌مدیریت صندوق سهام باید به دست افراد وارد و با دانش کافی سپرده شود. ‌
  • قبل از سرمایه گذاری در هر صندوق لازم است اطلاعات مربوط به ان صندوق را حتما مرور کرده تا بتوانید به میزان سود دهی و مدیریت صندوق دار و ترکیب دارایی های ان اطلاع لازم را کسب کنید.

بهترین صندوق سهامی کدام است؟ ‌

معیارهای مختلفی را برای سرمایه گذاری باید بسنجیم ولی به طور کل باید مهمترین فاکتور را در نظر بگیریم و به چند نکته مهم اشاره میکنیم؛ ‌

  • بررسی وضعیت اقتصادی کشور .
  • ‌میزان ریسک پذیری سرمایه‌گذار .
  • ‌بازه سرمایه گذاری کوتاه مدت یا بلند مدت.
  • ‌مقایسه با صندوق های دیگر. ‌

بررسی صندوق سهامی در ۶ماه اول امسال نشان میدهد که ۲۰ تا ۲۵ در صد بازدهی داشته است‌.این رقم یعنی ۳تا۵ درصد بازدهی بیشتر از بازدهی بورس داشته اند.

خیلی از افراد این ریسک را نمیکنند که بخواهند در صندوق های سرمایه گذاری با در امد ثابت سرمایه گذاری کنند و نه میخواهند که سرمایه خود را در صندوق های سهامی اختصاص بدهند.و شاید بخواهند عملکرد صندوق های مختلط را با هم مقایسه کنند. ‌صندوق های سرمایه‌گذاری یک روش غیر مستقیم برای سرمایه گذاری در بورس است.

در واقع صندوق سرمایه‌گذاری مختلط تلفیقی از صندوق با درامد ثابت و صندوق سهامی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *