مایع ظرفشویی و تاریخچه آن

مایع ظرفشویی و تاریخچه آن

 

مایع ظرفشویی چیست؟‌‌‌‌‌‌‌‌

‌‌مایع ظرفشویی که اغلب مردم آن را به نام ریکا میشناسند برای شستشو و پاک کردن انواع و اقسام چربی ها بکار می رود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌، ‌البته بعضی از این شویندها برای مصرف ماشین ظرفشویی تولید میشود که یک سری مواد اولیه دارند از جمله: سورفاکتانت که خود این ترکیب نوعی مواد شیمیایی به نام انیونی و کاتیونی و مقداری یونی تقسیم شده است.

این مایع ظرفشویی به صورت کارتریج، ژل، مایعات، پک ها و پودر در بازار رواج دارد در بعضی از این شویندها از نرم کننده و اسانس خوش بو کننده هم استفاده میکنند.

مایع ظرفشویی ممکن است که از آنزیم مواد سفید کننده و روغن اکالیپتوس تشکیل شده باشد.

 

 

کاربرد مایع ظرفشویی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

مایع ظرفشویی میتواند کاربردهای زیادی در منزل داشته باشد از جمله شستن سطوح پلاستیکی یا شستن مبلمان یا تمیز کردن تراس یا پاسیو یا شستن سرامیک حمام و دستشویی و ماشین وغیره

لباسهای مشکی با ریختن چند قطره مایع ظرفشویی حتی شستشو ی جواهرات برای تمیز کردن برس و شانه ی سر البته با مخلوط کردن کمی آب ولرم میتوان این مایع تمیز کننده را روی هر سطوحی اسپری کرد.

 

 

تاریخچه مایع ظرفشویی ‌‌‌‌‌ ‌

در گذشته های بسیار دور مردم زیاد به بهداشت فردی اهمیت نمی دادند بنابراین بیماریهای واگیر دار میان آنها فراوان بود و عدم دسترسی به مواد ضد عفونی کننده این ویروس را گسترش داده بود . در آن زمان به دنبال بهداشت فردی مردم به این نتیجه رسیدن که از خاک و خاکستر برای یک تمیز کننده استفاده کنند چون بیماریها بیشتر از طریق ظروف غذاها به انسان منتقل میشد و به این جهت با استفاده از خاکستر تا حد زیادی از شیوع مریض ها جلوگیری کردند.

 

فرمولاسیون مایع‌ ظرفشویی ‌‌‌ ‌

‌‌‌‌ از نظر علمی اساسا این فرمول فیزیکی و شیمیایی تمیز کننده باید با در نظر گرفتن حیطه قانونی و پارامترهای بازار و قیمت محصول با تولید بالا و همچنان با دستگاهی دوتایی و سه      تایی مواد اولیه مثل انیونی و امفوتری بتواند قدرت کف لازم وپاک کننده قوی را بدست اورند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *