مسئولیت و ایمنی و توصیه برای کار در ارتفاع

چه کسی مسئول کار در ارتفاع است؟ ‌

 

در صورت بروز حادثه ،کارفرمایان،مدیرانمسئولیت و ایمنی و توصیه برای کار در ارتفاع تاسیسات ،مالکان ساختمان ها و هر کس دیگری که کار در ارتفاع را کنترل و مدیریت می کند از جمله خود اشتغالی ها میتوانند مسئول باشند در صورت بروز حادثه و معیوب بودن یا عدم تایید تجهیزات ؛این اشخاص مسئول خواهند بود.

 

مراحل ایمنی برای کار در ارتفاع

‌دلیل عمده بسیاری از حوادث ،عدم رعایت اقدامات حیاتی کافی به ویژه هنگام انجام کار در ارتفاع ،نسبتا کم (ا ز صفرتا شش متر)است. و به این دلیل است که کارگران گاهی اوقات خطرات کار در این ارتفاع را دست کم میگیرند. کارگران ،خود یا تجهیزات را به درستی ایمن سازی نمی کنند یا ممکن است از تجهیزات در مناطق نا مناسبی که در زمین در انجا ایمن نیست استفاده کنند.

 

توصیه اساسی برای کار در ارتفاعات

بر اساس بررسی تجزیه و تحلیل ایمنی کار در ارتفاع ،سه توصیه اساسی توسط کادر ملی کار در ارتفاعات ارائه شده است که عبارتند از ؛ ‌اجرای طرح پیشگیری از سقوط ‌، ‌میسر کردن کمک های کاربردی، ‌توسعه صلاحیت افراد.

 

چه شرایط کاری خطر سقوط از ارتفاع را افزایش میدهد؟

کار روی سه پایه، ‌کار روی پشت بام ها، ‌کار روی یک سازه بلند ‌،کار روی دار بست ‌،کار در بالای وسایل نقلیه یا تریلرها ‌‌ ‌، ‌کار روی صخره ها یا زمین های شیب دار ‌،کار کردن بر روی یک مخزن ‌کار در نزدیکی یا مجاورت مواد و مصالح شکننده  ،محافظت ضعیف از لبه سکوها،و یا مواردی که ایمن نشده اند و همچنین  مناطقی که دارای حفاظ یا پوشش نیستند می توانند خطر سقوط از ارتفاع را افزایش دهند.

 

فرهنگ ایمنی کار در ارتفاع

از انجا که یک فرهنگ ایمنی قوی می تواند تا حدی اطمینان حاصل کند که انسانی که در ارتفاع کار میکنند محافظت می شود. اما از طرفی مقررات نیز نقشی اساسی در بهبود ایمنی دارند. کار در بلندی خطرناک است.حتی اگر ارتفاع نسبتا کم ،باید به درستی فرهنگ سازی و ایمنی کامل داشته باشند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *