کاربردهای شیشه شور متفاوت با انچه تا به حال نمیدانستید!

پاک کننده های شیشه شوی در دهه ۳۰ اختراع شده و از ان زمان به مردم کمک کرده تا پنجره ها و شیشه ها را به سرعت تمیز کنند ،این محصول که رنگ شفاف و ابی رنگ دارد شدیدا قابل اشتعال هم هست و امروزه در انواع و بو های گوناگون وجود دارد. البته امروزه این تمیز کننده ها ی شیشه در یک بطری اسپری برای آسان شدن کار به بازار عرضه می شود .

کاربردهای جالبی از شیشه شور که نمیدانستید:

‌۱_استفاده به عنوان حشره کش ها: ‌یکی از کارهای مهم غیر از تمیز کردن شیشه با شیشه شور گشتن حشرات است .خصوصا اگر حاوی محصول آمونیاک باشد .میتوانید به طور مستقیم بر روی حشرات اسپری کنید .میتواند برای دفع حشرات و بوی بد ان بسیار مفید واقع شود.

۲_پاک کردن جواهرات با شیشه شور: ‌ما می توانیم از شیشه شور برای تمیز کردن جواهرات از این محلول استفاده کنیم. جواهر آلات از موادی ساخته شدند که آمونیاک یا الکل به آن اسیب نمیرساند ولی نباید بیشتر از دو دقیقه روی جواهرات بماند و باید سریع با یک مسواک تمیز کرده و آبکشی کنیم و سپس با پنبه یا حوله آن را خشک کنیم.

۳_پاک کننده چربی با شیشه شور: ‌‌ ‌پاک کردن روغن در قسمت های خاصی از خانه امری دشوار است و محصولات زیادی در بازار وجود دارد ،اما میتوانید از شیشه شور برای این منظور استفاده کنید. روغنی که بر روی گاز و قابلمه ها و ماهی تابه و یا روی بدنه اتومبیل است را میتوانید با اسپری کردن  به راحتی تمیز کنید ولی باید توجه داشته باشید که کاملا آبکشی کرده تا تمام اثار این محصول از بین برود.

۴_زیب گیر کرده : ‌میتوانید بر روی زیب گیر کرده کمی شیشه شور اسپری کنید و به راحتی کمی باز و بسته کنید تا روان شود.

۵_لکه های سر سخت استیل؛ ‌روی سطوح استیل شیشه شور را اسپری کرده دو یا سه دقیقه بعد ان را شسته و آبکشی کنید تا سطوح استیل را تمیز و براق ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *