معرفی ۱۰نوع درختچه در فضای بسته

معرفی ۱۰ نوع درختچه در فضای بسته:

۱_درختچه برگ انجیری یا فیکوس؛ ‌این گیاه زیبا برگهای بسیار پهن و رگه رگه دار در دیده اول به گیاه به چشم میخورد.در تنه های جوان این گیاه برگهای بیشتری به چشم میخورد که با بالا رفتن سن گیاه بزرگتر می شود و بیشتر شبیه درخت می شودو همچنین به نور غیر مسقیم نیاز دارد برای اب دهی باید وقتی انگشتتان را به اندازه ی یک بند انگشت داخل خاک فرو می کنید اگر خشک باشد احتیاج به ابیاری دارد .

۲_فیکوس لاستیکی: ‌این گیاه زیبا بسیار بلند قد و برگهای محکم و در رنگهای مختلف وجود دارد .ابلغ یا دو رنگ یا سه رنگ و یا سیاه رنگ است و گیاه باید در روشنایی و نور غیر مستقیم قرار بگیرد هفته ی یک بار به اب احتیاج دارد.

۳_پرتقال مینیاتوری: ‌این گیاه بر خلاف گونه های دیگر از خانواده خود که در فضای باز رشد میکنند میتواند در تمام طول سال در خانه بماند .درختچه مینیاتوری میوهای خیلی ریز و ترش و گلهای سفید و بسیار معطر دارد که هوای خانه را بی نظیر میکند.

۴_گیاه یشم: ‌این گیاه ابتدا کوچک است و از خانواده ساکولنت که با رشد ان ساقه های ضخیم و چوبدار پیدا میکند که طول این درختچه به ۲.۵ متر میرسد جای این گیاه باید گرم و خشک باشد و خاک ان نمناک ولی خیس نباشد.واگر برگهای ان چروکیده و یا قهوه ای شود یعنی به خوبی ابیاری نشده است.

۵_فیکوس بنجامین یا برگ انجیری گریان: ‌فیکوس معمولی در برابر نور کم مقاوم تر از درخت های دیگر است،به ابیاری مرتب نیاز دارد.اگر ریزش برگ های ان را دیدید دلیل ان تغییر دما و نور است.

‌۶_گیاه یوکا : ‌این گیاه صحرایی با برگهای سیخی شکل به افتاب زیادنیاز دارد . اگر یادتان نبود که ان را ابیاری کنید به گیاه اسیب نمی رسد چون در برابر گرما و بی ابی بسیار مقاوم است.

7-درختچه پول یا پاچیرا: ‌جایگاه و شرایط گرم و مرطوب را دوست دارد مثل زادگاهش در آمریکای جنوبی، چون خوش شانسی میاورد در شرق اسیا به ان درخت پول میگویند با ساقه های به هم بافته شده مثل گیس بافت با ابیاری زیاد اگر مسیر تخلیه باز باشد مشکلی ندارد و عاشق نور غیر مسقیم است.

۸_گل شفلرا سبز یا درختچه چتری: ‌این گیاه میتواند در صورت داشتن نور کافی تا۲.۵متر رشد کند. اگر نور مورد نیازش کم باشد ساقه ها باریک و از گیاه جدا می شود کم ابی برایش مفید تر از ابیاری زیاد است ،چون با زیاد اب دادن با ان برگ های ان ریخته و ریشه می پوسد.

۹_دیفن باخیا: ‌با برگ های پهن و سبز رنگ بسیار زیبا و تا حدود ۵متر هم در شرایط مناسب رشد میکند و زیبای خاصی به خانه ی شما می بخشد و به راحتی قابل تکثیر است اگر یکی از ساقه های ان را ببرید ودر اب بگذارید سریع ریشه میزند و میتوانید ان را در یک گلدان دیگر بکارید.

۱۰_نخل شامادورا: ‌این گیاه زیبا در برابر نور و ابیاری کم بسیار مقاوم است و خبر خوب این است که اگر در منزل باشد برای حبوبات بی خطر است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *