جریمه مودیانی که مالیات vat را پرداخت نمیکنند چگونه است ؟

 

در صورتی که مؤدی ، در زمان تعیین شده قانونی برای پرداخت مبلغ بدهی مالیات یا تقسیط آن اقدام نکنند ، بجز  پرداخت مبلغ مالیات ، باید جریمه دیرکرد آن را هم بپردازد.

جریمه عدم پرداخت مالیات بر ارزش افزوده

اگر مودیان مالیاتی در مدت تعیین شده در سامانه ثبت نام نکنند جریمه میشوند  . این جریمه، شامل جریمه عدم ثبت نام  و مبلغ مربوط به آن ، شناسایی و قابل دریافت میباشد .

جریمه عدم ثبت نام  ، معادل 75% مالیات متعلق تا تاریخ ثبت نام  است. بنابراین، مؤدیان باید برای اینکه این جریمه سنگین را متحمل نشوند، نسبت به ثبت نام و ارائه اطلاعات اقدام کنند.

تذکر: منظور از مهلت مقرر که برای ثبت نام مؤدیان مالیاتی گفته شده،همان آخرین زمان ارائه اظهارنامه اولین دوره مالیاتی است که مؤدی، مشمول ثبت  نام VAT  و اجرای ان می شود.که این مورد  موضوعی مهم برای  شرکت های مسئولیت محدود و سهامی خاص است

میزان جرایم

  • میزان جریمه VAT برای کسب و کار مؤدی که فاکتور کالا یا خدمات ارائه نمیدهند، یک برابر  مالیات  به ان تعلق خواهد گرفت.
  • میزان جریمه برای مودیانی که مبلغ درست  کالا یا خدمات را در صورت حساب نمی اوردند، یک برابر ما به التفاوت مالیات ذکرشده است.
  • میزان جریمه VAT برای فعالان انواع صنوف که  صورت حساب کالا و خدمات آن ها طبق نمونه اعلام شده  امور مالیاتی کشور نیست، معادل 25% مالیات متعلق خواهد بود.
  • میزان جریمه برای مؤدیانی که اظهارنامه خود را ارسال نمیکنند، (از  تاریخ ثبت نام  وی)، معادل 50% مالیات تعلق میگیرد.
  • میزان جریمه VAT برای کسانی که پلمپ دفاتر و مدارک قانونی  را ارائه نمی کنند، معادل 25% مالیات تعلق خواهد گرفت.

اگر شما بخاطر عدم ثبت نام مشمول جریمه مالیات بر ارزش افزوده باشید، جرایم  مربوط به عدم تسلیم اظهارنامه و سایر جرایم ، برای شما موضوعیت نخواهد داشت و همچنین اگر مشمول جریمه عدم صدور صورت حساب باشید، یک برابر مالیات و عوارض ، جریمه می شود  لذا جرایم عدم مبلغ  و عدم ثبت اطلاعات طبق صورت حساب نمونه، موضوعیت نخواهد داشت.

هم چنین، اگر از دادن اسناد و مدارک خودداری کنید، هم جریمه عدم ارسال دفاتر (۲۵ درصد) و هم جریمه عدم ثبت مدارک (۲۵ درصد) جمعا معادل (۵۰ درصد) مالیات متعلق، جریمه میشوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *